Anul Nou Chinezesc la Hong Kong (ep 1). Lungul salt transcontinental si prima seara in Asia

Hong Kong by night

De fiecare data cand sunt intrebat care e cea mai frumoasa tara pe care am vazut-o, nu prea pot raspunde, eventual, zic Bali (care a ramas definitiv si iremediabil in inima mea). Dar cand sunt intrebat care e cea mai faina metropola din Asia, numarul 1 este Hong Kongul… E drept, Bangkokul e la corazon, dar, gandind putin mai pragmatic, zic Hong Kong. De ce? Este un mix de traditional si modern, are freamatul acela de oras asiatic, muntii aceia care creeaza un fundal extraordinar zgarie-norilor de pe insula. E un oras minunat (probabil mai putin minunat de locuit in el, din cauza aglomeratiei, dar, ca turist, e deosebit). Cu toate ca a fost colonie britanica pana in 1997, evident ca imensa majoritate a orasului este formata din chinezi, desi sloganul turistic este “Asia’s World City”. Si ce eveniment mai important pentru locuitori poate fi decat Anul Nou. Nu 1 ianuarie, nu Anul Nou European, ci Anul Nou al lor, Anul Nou Chinezesc, care pica undeva la sfarsit de ianuarie, inceput de februarie si variaza in fiecare an, deoarece anul chinezesc nu este un an solar precum cel european, ci lunar… Asa ca m-am gandit: ce-ar fi sa organizez o excursie cu aceasta ocazie… Sa vedem Hong Kongul intr-un moment megafestiv.

Asa ca, impreuna cu Dragos de la Explore Travel, am organizat o excursie la Hong Kong de Anul Nou Chinezesc… M-am bucurat ca multi dintre voi ati fost interesati si pana la urma am plecat 19, intr-o zi geroasa de ianuarie, spre Hong Kongul care anunta temperaturi de 20 de grade (pana la urma, au fost vreo 25 de grade, asa ca cine nu si-a adus short a cam regretat).

Cu vreo trei zile inainte de decolare, a fost primul val de ninsori care au paralizat Bucurestiul. Am urmarit situatia de pe Otopeni, Qatarul (cu care urma sa zburam) aterizase pe Otopeni in ciuda conditiilor atmosferice, dar decolase cu vreo doua ore intarziere (o intarziere megadecenta in conditii de ninsoara abundenta. Lufthansa si Austrian, de exemplu, au anulat vreo doua zile toate cursele, desi cam toata lumea opera… cu intarzieri, dar opera), insa asta nu ma fericea prea mult… Zborul de la Doha spre Hong Kong era la vreo doua ore dupa ce ajungeam in Doha. Dar norocul calatorului a fost ca am decolat cu 24 de ore inainte de al doilea val de ninsori, iar avionul a sosit la secunda…

Zborul a fost evident placut. Mancare buna, vreo 300 de filme (e drept, multe indiene, chinezesti etc., dar parca uneori e bine sa vezi si altceva, nu numai productii americane standard), am survolat orasul Erbil megaluminat (se doreste a fi un Dubai al Mesopotamiei) si apoi campurile cu titei din sudul Irakului. Am dansat pe deasupra sondelor din Qatar si am aterizat in cele in urma la Doha. Aeroportul din Doha nu este unul dintre cele mai faine din lume, dar, evident, se construieste unul nou, care se pare ca va fi de 5 stele… trebuia sa fie gata acum vreun an, dar n-a fost sa fie, Allah s-a opus, asa ca se zice ca ar fi gata in 2014… evident, inshallah!

Tranzitul a fost relativ scurt, nici sa te plicitsesti, dar fix cat sa ai timp de un ceai si un humus in Oryx Lounge (courtesy of Miki), si am plecat pe lungul drum transcontinental spre Hong Kong. Aveam senzatia ca e mai scurt, dar tot au fost vreo opt ore de zbor, asa ca am dormit zdravan pe deasupra Indiei si a Indochinei.

Hong Kongul ne-a intampinat cu soare si o caldura neasteptata. De altfel, am avut un mare noroc… in cele cinci zile si jumatate petrecute acolo, a fost numai soare (am avut doar o ora de nori prin Macao)… si asta e extraordinar de important cand calatoresti undeva.

Am fost asteptati la aeroport de reprezentantul agentiei partenere din HK, care ne-a dus la hotel. Tipul era amuzant, avea el asa un umor al lui, mai chinezesc, si, mai ales, foarte didactic… Ajuns la hotel, schimbat bani si cum poti sa stai acasa cand esti in Asia’s World City! Am incercat sa gasesc un hotel foarte OK, situat in Tsim Sha Tsui, o zona plina de baruri si restaurante, la doi pasi de promenada din Kowloon si de asemenea langa metrou, iar hotel Kimberley cred ca a corespuns la toate criteriile.

Am luat-o imediat la picior spre malul apei, spre Victoria Harbour, canalul care desparte zona Kowloon (zona continentala) de insula Hong Kong, unde am prins acea “ora magica” vanata de toti fotografii… inainte si imediat dupa apusul soarelui… si am avut ce vedem, poate una dintre cele mai extraordinare panorame urbane din lume (si am fost si la New York, Singapore sau Shanghai)… Se plimba si un junk boat, acea barca traditionala chinezeasca ce acum un secol impanzea apele Hong Kongului, dar acum am vazut doar una… fix pentru o poza cu culoarea locala.

Dar ce nu trebuie ratat in Hong Kong este un show de muzica si lumini numit Symphony of Lights. Are loc in fiecare seara la ora 20:00 fix si trebuie sa fii undeva pe promenada din Kowloon, pe Avenue of Stars sau pe langa, pentru a asista la el… timp de vreo 10-15 minute, blocurile din Hong Kong (mai nou, si cele din Kowloon) se joaca cu lasere si lumini, totul pe fond muzical. E bine sa gasesti un loc mai ferit si mai putin impanzit de lume pentru a savura spectacolul, nu inconjurat de mii de chinezi care nu stiu ca blitul nu face bine la pozele de noapte J.

Seara nu puteam sa o incheiem decat la Night Market, in zona Jordan, cam la un kilometru de malul apei. Night Market este locul ideal sa-ti cumperi suvenire, haine fake si, pe vremuri, vibratoare si alte produse de sex-shop (acum nu am mai vazut, in schimb, au proliferat magazinele cu pantofi). Dar nu pentru gecile false Ferrari sau adidasi m-am dus in zona, nici pentru Piata de Jad de la capatul ei si care, oricum, era inchisa, si jadul nu ma excita la fel de mult ca pe chinezi, ci pentru stradutele laterale, paralele si perpendiculare unde se mananca preparate autentice chinezesti… poate restaurantele nu par de top, nici nu sunt, dar aici mananca hongkongezul de rand, iar daca vezi vreun loc plin de clienti, atunci in mod sigur e mancarea buna… chiar daca pare mai mult decat stranie: porumbei pe post de rata de Pekin, tot soiul de vietati marine… Caine n-am gasit, dar probabil ca daca as fi cautat mai adanc…. Nu se stie niciodata!

M-am retras destul de devreme… Diferenta de fus orar, somnul nu teribil de odihnitor din avion, schimbarea brusca de anotimp… plecasem din mijlocul iernii si ajunsesem intr-un inceput de vara. Urmau alte cinci zile cu sarbatoriri si multe locuri de vazut si experimentat. La intrarea in hotel, pomul de An Nou Chinezesc. Nu, nu e un brad, este un pomulet plin cu… mandarine. Aveam sa vad mii si mii de pomi plini cu mandarine, pomul de An Nou Chinezesc. Mi s-a parut de-a dreptul dragut, sugerandu-mi bucuria pentru noul an. Habar n-am daca e autentic si traditional, sau o replica dupa bradul de Craciun european, dar nu mi-a pasat. Pur si simplu, mi-a placut de oricate ori l-am vazut, prin magazine, restaurante si magazine!

Imagini Hong Kong

Qatar Airways la Bucuresti

Si sosi Qatarul la Bucuresti…

Portie de humus la Doha

Humus break la Doha 🙂

Pod rutier Hong Kong

Si in final, debarcam in plina vara la Hong Kong !

Pom de Anul Nou China

Hotelul ne intampina cu pomii de Anul Nou Chinezesc… pline de mandarine

Kimberley Hotel Hong Kong

Hotel Kimberley. O camera super ok, mai mare decat ma asteptam

Barca traditional chinezeasca in Hong Kong.

Junk boat… barca traditionala a chinezilor

Hong Kong by night

In asteptarea Symphony of Lights

IFC Hong Kong

Si incredibila panorama a Hong Kong-ului de noapte

Turnul garii Kowloon

Din vechea gara a mai ramas doar turnul

Show Hong Kong: Symphony of Lights

Let the show begin ! Doamnelor si domnilor, Symphony of Lights

Night market Hong Kong

Intrarea in Night Market

Piata de Noapte din Hong Kong

Ma rog, cam asta e de cumparat

D-ale marii prin Hong Kong

Dar ce e cu adevarat fabulos sunt mancarurile chinezesti de pe stradutele laterale

Porumbei de mancare.

Va e pofta de un porumbel ?

Vietati marine

Sau de niste lighioane marine care inca mai misca ?

Mancare locala Hong Kong

Un soi de fast food

Restaurant local Hong Kong

Si daca e plin, e de bine !

Preturi mancare Hong Kong

Preturi populare (1 euro = 10 dolari HK)

Gratar chinezesc

Fripte la botul calului

Vietati marine

Pe strazile din Hong Kong

Dar Hong Kong nu inseamna doar traditie, ci si foarte multa modernitate

[mwi-product sku=”TA016,TA006,A5″ img_width=”200″ desc=”false” type=”add” btn_color=”blue” btn_link=”button” cols=”3″ ]

• Marius W. spune:

Hmmm… humusul acela mi-a făcut poftă de nişte mâncare orientală

• Maria spune:

Awesome pictures ! Ai sarbatorit Anul Nou de doua ori, pe 2 continente: America de Sud si Asia – o idee grozava, de luat in considerare 🙂

• Teodora Ratiu spune:

Dupa trei luni de stat in Mainland si dupa cateva ore in Hong Kong, parerea mea a fost: Englezul e englez, chiar daca e chinez.

• Lucian Butas spune:

Imperatore mi-ai crescut apetitul pentru acest oras! In august plec pentru 6 luni acolo intr-un fel de Erasmus la scoala. Abia astept sa il descopar in amanunt! In caz ca ma mai tii minte, te-am plimbat prin Timisoara la un moment dat acum vreo 2 ani:)

• Imperator spune:

Normal ca tin minte… chiar m-am gandit la tine acum cateva saptamani cand am survolat Timisoara 🙂
      Ajungi deci la HK… sunt foarte curios cum o sa-ti placa orasul ca rezident… ca turist, e grozav, ca rezident, poate la un moment dat o sa ti se taie de zgarie nori si aglomeratie. Chiar sunt curios sa-mi zici 🙂

• Mihai spune:

Buna ziua. Am si eu 2 remarci:
    1) Lufthansa si Austrian nu au anulat TOATE zborurile 2 zile la rand. Au anulat unele zboruri pe 24 ianuarie, alea aproape de miezul noptii, adica in prima zii cu ninsoare. Nu e frumos sa dai cu noroi. Stiu asta pt ca eu am venit intr-un avion Lufthansa care a aterizat la Bucuresti sambata spre duminica (26 ianuarie la 00:40 mai exact)! Si inainte de-a pleca spre aeroport am monitorizat situatia cateva ore si pt aeroportul de plecare (Frankfurt) si pt Otopeni care nu prea ofera informatii „real-time”. Au avut cateva zboruri anulate, dar evident nu toate, as zice ca sub 50% din total.
    2) Am observat ca nu spuneti niciodata informatii medicale, de exemplu, ce fel de vaccinuri ar fi necesare sau indicate pt o anumita destinatie. Stiu ca Dragos tot anunta excursii in zone exotice dar de obicei termenul de plecare e undeva sub 2 luni de zile, sunt vaccinuri care iau ceva mai mult timp pt a-si face efectul…

• Imperator spune:

Tot ce am vazut pe site-ul aeroportului Otopeni in dreptul LH si OS era canceled, canceled, canceled… Majoritatea celorlalte curse (exceptand internele lui Tarom) erau operationale.
      Dar informatii medicale despre tururi atunci cand e cazul. O sa adaug cand mai scriu ponturi si informatii, multumesc de sugestie. In cazul Hong Kong, nu este nevoie de nici un vaccin. Nici pentru turul din Cappadocia.