Decembrie 2019: Blue Air continuă să aibă cea mai bună punctualitate dintre companiile care operează în România – 86,8% punctualitate și 0% anulări de zboruri

Blue Air Bucuresti Valencia

În ultimii ani, primesc lunar informații de la OAG (compania de referință pentru cercetările de piață din domeniul aviației) cu privire la punctualitatea companiilor aeriene (dar și indicii de punctualitate la decolare pentru aeroporturi). De-a lungul timpului, am mai publicat acest clasament, ultima oară acum un an și mă gândesc să continuu să vă țin la curent cu clasamentul și cifrele de punctualitate pentru companiile aeriene care au operațiuni semnificative în România. Dar țineți cont de două lucruri.

  1. Pentru OAG, un zbor punctual înseamnă că a ajuns cu o întârziere de MAXIMUM 15 MINUTE. Nu 3 ore, nu o oră. 15 minute. Orice zbor care întârzie mai mult de 15 minute de ora de aterizare planificată este considerat întârziat.
  2. Cifrele iau în considerare TOATE ZBORURILE respectivei companii aeriene. Dacă în cazul TAROM, cifrele sunt relevante 100% (pentru că toate zborurile operează dinspre sau spre România), iar pentru Blue Air, probabil în jur de 80 – 90% (Blue Air mai are operațiuni și în Italia și Cipru), pentru celelalte companii aeriene, România reprezintă un procentaj mult mai mic (presupun că în cazul Wizz Air, să fie vorba de 10 – 20%). Dar și așa, cifrele sunt importante, pentru că relevă cât de punctuale sunt respectivele companii aeriene și la ce poți să te aștepți.

Care sunt concluziile-cheie

  1. Blue Air continuă să fie cea mai punctuală companie aeriană din România, cu număr de anulări 0% pe luna decembrie. Asta spune că poți miza pe faptul că zborurile nu vor fi anulate (și știu că este una dintre politicile companiei – chiar dacă sunt întârzieri determinate de vreme, probleme cu avionul etc., etc., zborurile chiar întârziate nu vor fi anulate) și că ai cele mai multe șanse să ajungi la timp.
  2. KLM continuă să aibă o punctualitate foarte bună (dacă te uiți la rezultate peste ani, are constant peste 80% și se păstrează acolo). Turkish Airlines a îmbunătățit spectaculos punctualitatea de când a început să opereze în noul aeroport din Istanbul (în ultimii ani, când opera în vechiul Atatürk, cifrele erau jale, pentru că aeroportul era megaaglomerat și nu făcea față). Air France a fost indiscutabil afectată de grevele care au lovit Franța în ultimele luni (inclusiv pe operatorul francez), iar TAROM nu reușește să atingă măcar odată 70%. Cifrele CSA și EL AL mi se par dezastruoase (orice e sub 70%) și mai ales în cazul operatorului ceh, chiar nu înțeleg de ce, EL AL având un nivel de punctualitate sub orice limită de ani buni.

 

Dar hai să vă zic rezultatele pe luna decembrie (le separ în două – companii aeriene care au baze în România și companii care operează în România fără a avea baza aici).

 

Companii cu baze în România

Blue Air – 86,8%

Wizz Air – 81,5%

Ryanair – 78,0%

TAROM – 76,4%

 

Alte companii aeriene care operează în România

Aeroflot – 86,0%

Turkish Airlines – 84,9%

KLM – 84.4%

Aegean Airlines – 82,7%

LOT – 82,6%

Qatar Airways – 81,2%

Pegasus – 80,9%

Austrian Airlines – 79,9%

Lufthansa – 78,7%

Fly Dubai – 77,1%

Swiss – 75,3%

British Airways – 73,8%

Air France – 71,5%

EL AL – 65,7%

CSA – 63,0%

 

La zboruri anulate:

  1. Atât Blue Air, cât și TAROM încearcă să nu anuleze zboruri – mai întârzie, dar zborurile se efectuează. Lui Blue i-a ieșit un 0,0% perfect, lui TAROM, nu… dar cifra este foarte bună.
  2. Tot ce e sub 1% nu e bine, sunt probleme – adică politica este că dacă un avion întârzie dintr-un motiv sau altul, compania renunță cu ușurință la zborurile programate pentru a le opera pe celelalte la timp. Blue, TAROM sau Pegasus se dau peste cap să le efectueze.
  3. Air France a fost afectată de grevele din decembrie.

Hai să trec în revistă și clasamentul în ceea ce privește procentajul zborurilor anulate (în cazul ăsta, cu cât procentajul este mai mic, cu atât mai bine)

 

Companii cu baze în România

Blue Air – 0,0%

TAROM – 0,1%

Wizz Air – 0,5%

Ryanair – 1,3%

 

Alte companii aeriene care operează în România

Pegasus Airlines – 0,0%

EL AL – 0,2%

Aeroflot, Aegean Airlines – 0,3%

Qatar Airways, CSA – 0,4%

KLM – 0,5%

Fly Dubai – 0,6%

LOT, Austrian Airlines – 0,8%

Swiss – 0,9%

British Airways – 1,0%

Turkish Airlines – 1,4%

Air France – 5,8%

 

Cam astea sunt rezultatele. Eu zic că stăm bine cu un Blue Air lider și alte companii având rate ale punctualității bune. Nu pot decât să vă urez zboruri care să ajungă la timp sau mai devreme 🙂

 

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • la curse anulate cred ca ai vrut sa spui „tot ce este peste 1% nu e bine”
    la El Al intarzierile se datoreaza, cred, si din cauza supracontrolului si a escortarii aeronavelor pana pe pista de decolare.
    dar CSA-ul e chiar o surpriza neplacuta.

    terkap 14 ianuarie 2020 15:13 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii