Blue Air si TAROM vor primi ajutorul de salvare. Guvernul a aprobat memorandumul aseara

Blue Air Vs. Tarom

Conform MEDIAFAX, aseara Guvernul Romaniei a aprobat memorandumul de salvare a aviatiei civile romanesti. Acesta va acorda un credit de salvare cu dobanda preferentiala (sau fara dobanda) celor doua companii aeriene romanesti in valoare de 130 milioane euro (fiecare companie va primi ceva peste 60 milioane euro). Acest credit le va ajuta sa treaca peste perioada de oprire a operatiunilor datorita COVID-19 si pentru restartarea zborurilor cand va veni timpul. 

In prezent, ambele companii opereaza cateva zboruri de repatriere pentru Romania, iar Blue Air a operat si pentru alte guverne, iar unele avioane au fost transformate in avioane cargo pentru a transporta echipamente medicale de urgenta din China si Turcia.

Blue Air a trimis 90% din angajati in somaj tehnic cu incepere de la 1 aprilie in timp ce TAROM probabil va trimite circa 60% din angajati in somaj tehnic cu incepere din 27 aprilie. Ambele companii au oprit operatiunile in jurul datei de 20 martie 2020.

Nu este clar inca daca acest ajutor de 60-65 milioane de  euro va ajunge la TAROM peste cei 36,7 milioane euro deja aprobati cu cateva saptamani inainte de aparitia epidemiei, sau vor fi singurii bani imprumutati TAROM.

Blue Air a anuntat ca isi va incepe operatiunile dupa 15 mai, data ridicarii starii de urgenta in Romania (evident, in caz ca asta se va intampla), iar TAROM a anuntat ca va reincepe cateva zboruri din 2 mai. Evident, toate aceste zboruri vor fi efectuate daca se va ridica interdictia de zbor spre diverse tari ale lumii. In acest moment, Romania a interzis zborurile comerciale spre Austria, Franta, Italia, Spania, Elvetia, Belgia, Olanda, Marea Britanie, Statele Unite si Iran, dar acestea ar putea fi ridicate la inceput de mai. Acest lucru nu este sigur tinand cont ca totusi exista cifre extrem de mari de infectare in toate aceste tari (poate cu exceptia Austriei), iar alte tari au interzis zborurile spre Romania (Cipru, Turcia, Serbia, Polonia, etc).

 

Acordul trebuie sa primeasca OK-ul Comisiei Europene, dar probabil va fi o formalitate tinand cont ca Germania, Franta, Olanda si Italia deja au luat decizia sa-si salveze companiile nationale de la faliment (Lufthansa, Air France, KLM, Alitalia). E posibil sa apara niste chichite tehnice, dar in principiu, nu va afecta planul de salvare a aviatiei romanesti.

 

Netto – o veste buna. Si sa speram ca incet, incet, pandemia se va reduce… dar va mai trebui sa traim cu ea inca circa 1 an pana la aparitia vaccinului. Sanatate !

Etichete:
· · ·
Categorii:
Companii aeriene

Comentarii

  • Se pare ca e vremea tzepelor. Sa ne inchipuim scenariul in care Tarom nu mai da banii inapoi. Cine suporta paguba?

    Remus 25 aprilie 2020 13:52 Răspunde
    • Tarom da tzepe in fiecare an,din 1990 incoace,o gaura neagra in care se pompeaza bani de la buget,pentru a tine in perfuzii o companie muribunda,necompetitiva si macinata de coruptie.60 milioane euro imprumut?O gluma,Tarom papa peste 100 milioane pe an,in ani buni.E o companie liliputana ca si numar de avioane(vreo 20 si ceva),in schimb are personal nenavigant(birouri) intr-un numar care ar face Lufthansa sau Turkish Airlines(peste 400 avioane fiecare) sa paleasca de invidie.Acum ar fi fost un moment excelent sa se puna cruce acestei lipitori bugetare.Vinduta sau faliment.Numai ca bugetarii,parese,nu-s atinsi nici macar c-o floare de guvernul Orban,in timp ce industria privata e pe butuci.

      antonioro 27 aprilie 2020 1:59 Răspunde
      • Inteleg ca ai studii aprofundate in managementul industriei aviatiei si cateva doctorate in economie, dar de unde ai luat cifrele mentionate ? De pe ortodoxinfo.ro cumva ?

        Imperator 27 aprilie 2020 16:26 Răspunde
      • Cine sa cumpere tarom? lufthansa duce 100 avioane la cimitir.

        Remus 27 aprilie 2020 21:51 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii