Un Krabi mai putin batut (ep. 4). Koh Yao Noi, acolo unde nu ajung prea multi turisti

43. In apa

Baie la Koh Yao Noi

Povestea celor mai populare plaje si statiuni thailandeze este, in general, similara… niste backpackeri in cautarea paradisului pierdut si pustiu au descoperit un colt de paradis, unde s-au dezbracat, au ridicat corturile, au mancat ce mai gaseau la localnici si s-au aruncat in apa… Vestea s-a dus si, dupa ei, au venit masele populare. Asta s-a intamplat si in Phuket, si in Phi Phi, si in Rilay, si in Koh Lanta. Dar Thailanda are mii si mii de kilometri de plaja, asa ca oricand poti gasi cate o plaja virgina, palmieri si apa cu o culoare de sa-ti ramana pe retina. Cei de la Thailand Autority for Tourism au pus in program o insula care nu este chiar virgina, virgina, sunt turisti care au descoperit-o, dar sunt mult prea putini, pastrandu-si inca naturaletea si autenticitatea… da, exista cateva pensiuni, exista cateva terase pe malul marii, exista cateva magazine de suvenire, dar localnicii continua sa se ocupe mai mult cu cresterea orezului decat cu pregatirea de mango sticky rice pentru turisti. Acest loc se numeste Koh Yao Noi si este o insula din acest golf al minunilor care se intinde intre Phuket si Krabi.

Cum ziceam, pentru mine era programul ideal. Am vazut cele mai frumoase insule din zona, de la Phi Phi la micul arhipelag Hong (acum cinci ani, acesta era paradisul nedescoperit, dar intre timp l-am vazut oferit de orice agentie de turism sau luntras din zona) si de la James Bond Island la Tup, asa ca era ceva nou. Cool!

Dimineata, la noua, dormiti, mancati, bauti si cu dor de duca, sub un cer la fel de albastru ca si in zilele precedente, am purces la drum. Drumul cu masina nu a fost prea lung si am ajuns la un mic port, de unde ne vom imbarca pe un long tail boat – varianta Krabi. Am facut niste poze prin port, locul era pitoresc – dealuri care rasareau din apa marii, caiace care asteptau cuminti clienti (pfff, ce as mai fi caiacit pe aici!), dar spectacoul urma in curand. Nici nu am iesit bine din port, ca au si aparut acele insule care atrag milioane de turisti in zona Krabi – acele culmi de calcar si stanca rasarite din apa marii, ca si zimtii vreunui urias scufundat in apa marii… Sincer, la fiecare minut, era greu sa nu exclami WOW! Mare lucru nu am ce scrie… uitati-va in pozele de mai jos. Pot sa va spun ca a fost din nou unul dintre momentele acelea pe care le numesc „orgasm turistic”, cand parca vrei sa opresti timpul.

In fine dupa… habar n-am cat timp, ca a fost teribila de intensa experienta, am ajuns la destinatie, in insula Koh Yao Noi. Dar nu vom debarca din prima, ci ne vom duce la o ferma de peste. Unii locuitori de pe insula au renuntat sa pescuiasca si si-au construit ferme de peste… unde cresc pesti pe care apoi, la maturitate, ii vand in sat. Si vreo doi mai intreprinzatori le-au deschis si turistilor. Asa ca am acostat pe o astfel de ferma si un tip simpatic ne-a trecut in revista toata populatia piscicola a zonei – de la rechini la pesti megacolorati, de la pestele acela care se umfla si il apreciaza japonezii si pana la stele de mare, de la languste imense si mustacioase la pestisori multicolori… Nu mai stiu, parca am mai vazut ceva similar, nu mai stiu unde, dar asta a fost chiar o experienta foarte frumoasa.

A urmat inca o mica tura pe mare pana la port, unde ne astepta, probabil pentru a pastra ideea de autenticitate, un songtaew, acea camioneta pick-up care isi transporta pasagerii in spate. Si cu care am facut un tur de insula. Nu pot sa mentionez niste lucruri mult prea spectaculoase, ci mai degraba faptul ca am surprins crampeie de autenticitate – ne-am oprit in centrul principalei localitati de pe insula si am aruncat o privire prin piata (si am cumparat si dragon fruits pentru acasa), ne-am oprit intr-o orezarie, din pacate culeasa, sa pozam niste bivoli de apa si, mai ales, am descoperit frumusetea zonelor rurale, cu flori admirabile, cu verdele ierbii, cu artizani locali (am fost la o demonstratie de cum isi fac straiele atat de multicolore), cu viata molcoma si linistita. E drept, mai sunt cativa turisti straini, dar numarul lor este nesemnificativ. Este o enclava, o oaza de Thailanda reala intr-o zona atat de turistica… si o insula pe care merita sa petreci cateva zile.

Si, evident, am gasit si terasa de pe plaja… erau cateva pe o plaja lunga, cu valuri molcome, cu hamace si cu un peste prajit excelent. In mod surprinzator, in program nu era cuprinsa si scalda… Hellloooo, ne aflam intr-una dintre cele mai frumoase locuri de aruncat in apa din lume si in program nu figureaza baia? Jumatatea aceea de ora a fost furata in Koh Lanta… Da, era in program o jumatate de zi libera in ultima zi, dar si aceea era grabita de faptul ca trebuiau eliberate camerele la 12 la pranz… Asa ca, la cererea generala, s-a introdus o jumatate de ora de scalda in program. Noi am fi vrut fix acolo, langa terasa unde luasem pranzul, dar gazdele noastre stiau un colt mai bun… pe o insula de vis-a-vis… Si, dupa vreo 15 minute, am ajuns pe coltul unui ostrov, unde nisipul era de aur, apa, de un verde electric si exista si o minipadurice pentru cei speriati de soarele mult prea puternic al tropicelor. Facut cateva poze si aruncat in apa… si, desi nu stiu sa inot, atunci am simtit bucuria apei, bucuria soarelui, bucuria cerului albastru. Din nou, limitat, pentru doar o jumatate de ora.

La retur nu am fost la fel de high, desi am trecut prin acelasi peisaj de vis… eram obositi si, in plus, te obisnuiesti repede in Paradis. Asa ca iti trebuie ceva nou, mai frumos, mai incantator pentru a te bucura, pentru a avea din nou „orgasmul turistic”. Si acela, pentru mine, stiam ca e Railay. Nimeni nu-si mai dorea sa mearga in Railay, asa ca am decis sa merg singur si nu in varianta scumpa – nu voiam sa dau 3.000 de bahti pe o barca directa. Voi negocia la sange un taxi dus-intors pana in Ao Nang si de acolo iau o barca publica care face constant legatura intre Ao Nang si Railay… Adica… the good old way.

Am ajuns destul de devreme, dar, de data asta, am renuntat la piscina. Facusem baie in marea aceea superba, amintirea trebuia nealterata. In schimb, am iesit din cetatea hotelului si m-am avantat prin satucul de langa, unde am decis sa investesc unii dintre ultimii bahti, pe care ii mai aveam, intr-o ora de masaj. Este un sacrilegiu sa nu faci masaj in Thailanda. Facusem cu o seara inainte la Ao Nang. Atunci, e un sacrilegiu sa nu faci doua masaje in Thailanda. Si doua au fost – al doilea, în Klong Muang. Nu conta ca nu mai aveam bani de mancare, asta se uita, dar un masaj fix cand trebuie este dumnezeiesc. Si pentru mancare, poate mai imprumut de la cineva din grup, ca doar eram opt. In fine, nimeni nu a avut bani de imprumutat, banii pentru excursia in Railay erau la fix (imi facusem calculele, totul costa 900 bahti, fix cat mai aveam), asa ca am sarit peste cina… Dar nu puteam sari peste Railay. Nu puteam sari peste masaj. Nu puteam sari peste ce inseamna Thailanda.

Imagini Koh Yao Noi

01. Hotel Sofitel Krabi

Dimineata, la Sofitel

02. Suc natural Thailanda

Ce suc sa aleg ?

03. Mic dejun thailandez

Mic dejun thailandez la un stand in debarcader

04. Inainte de imbarcare

Se anunta o zi pe cinste

05. Barca de Koh Yao Noi

Asta este barca cu care vom pleca

06. Spre Koh Yao Noi

Aceste insule care fac din Krabi un taram special

07. insule Krabi

08. Krabi islands

09. Pe marea Krabi

10. Insule in mare

11. Long tail boats

Nu suntem singuri pe mare 🙂

12. Koh Yao Noi

20. Peste japonez

21. Langusta

22. Songtaew

Pe insula, vom calatori cu un songtaew

23. Sosea Koh Yao Noi

Pe soselele din Koh Yao Noi

24. Moto Thailanda

25. Magazin satesc

In sat, la magazinul satesc 🙂 Ma rog, sunt ceva turisti si pe aici, asa ca gasesti tot ce le trebuie

26. Magazin fructe

29. Pictand batik

Batik painting

30. Batik Koh Yao Noi

si din operele femeilor de pe insula

31. Insule thailandeze

Cam peste tot, panorama insulitelor e de vis

32. Prin Koh Yao Noi

34. Pescar in apa

La pescuit

35. Insule

36. Masa la malul marii

Aici am mancat … fix pe malul marii

37. Thai sea food

Evident, fructe de mare

38. Peste thailandez

si de prin pestii locului

39. Hamac

O insula pentru relaxare

40. Long tail boat Koh Yao Noi

Dar orice are un sfarsit … asa ca revenim la barca

41. Plaja

Nu inainte de a face popas pentru baie pe o insulita

42. Plaa Thailanda

Perfect 🙂

43. In apa

Super calda 🙂

44. Barca Thai

45. Spre casa

Hai, inapoi, la hotel

46. Dansatoare thailandeza

Unde suntem asteptati cu dans

47. Klong Muang

Pe langa hotel, in Klong Muang

48. Masaj picioare

Ah, ce bine pica un masaj !

49. Ao Nang

Seara, in Ao Nang, principalul oras turistic al zonei

50. Ao Nang

Magazin, agentie de turism, salon masaj, restaurant, bar … unul dupa altul

51. Walking street

Exista si o zona pietonala 🙂

52. Thai street food

Street food a la Ao Nang

53. Oferte Ao Nang

Dintre ofertele turistice ale zonei