Din nou despre programele de loializare ale companiilor aeriene

Carduri Flying Blue

Am mai scris de cateva ori pe tema asta, dar, tinand cont ca tot primesc intrebari despre aceste programe (sau programele de mile cum mai sunt popular cunoscute), m-am gandit sa revin cu un nou articol pe tema asta care sper sa va lamureasca unele aspecte, dar si ce oportunitati aveti in caz ca deveniti membri ai unui astfel de program.

In primul rand, ce sunt aceste programe? Au aparut pe la sfarsitul anilor ’80 in SUA si mai apoi si in Europa, cu scopul de a fideliza calatorii. Principiul e simplu – la fiecare zbor, in functie de distanta parcursa, dar si de clasa de rezervare (economy, business, first), se acumula un numar de mile. Aveai apoi un tabel de mile si, cand atingeai acest nivel, puteai sa obtii un bilet gratuit – evident, iti trebuia un numar de mile pentru a zbura in, sa zicem, Europa si un numar mult mai mare pentru alte continente. Intre timp, programele au devenit mult mai complexe si, practic, sa fii membru al unui program de fidelizare iti aduce mai degraba avantaje conexe decat ca zbori apoi moca pe mile.

 

In primul rand, ce programe exista. Sunt cu adevarat foarte multe, aproape fiecare companie aeriana are programul propriu. De cativa ani incoace, am sesizat ca mai multe companii aeriene mai mici devenite partenere cu unele companii mai mari au renuntat la programul propriu, preluand programul “mare” ca program propriu. De exemplu, Taromul, dupa ce a lansat programul propriu – “Smart Miles” in 1997, odata cu aderarea la Sky Teams, a renuntat la Smart Miles, preluand programul “Flying Blue” lansat de Air France – KLM ca program propriu. Taromul nu e singurul in situatia aceasta – stiu si de Air Europa, Kenyan Airways, Croatia Airlines si altele care au renuntat la programe proprii.

La nivel mondial, exista trei aliante globale – Sky Team, Star Alliance si One World. Fiecare alianta are zeci de companii aeriene membre si chiar daca fiecare companie are propriul program, indiferent cu cine zbori din alianta, tu poti acumula mile pe programul ales de tine din alianta respective. De exemplu, compania ceha CSA are un program propriu. Tu, daca zbori cu Taromul si esti membru al programului CSA, poti acumula puncte pe CSA. Dar cel mai important sfat este sa incerci sa te concentrezi pe un singur program dintr-o alianta. Nu are niciun sens sa fii membru si la Flying Blue (Air France – KLM – Tarom), si la programul lui CSA sau Alitalia, pentru ca asa iti disipezi milele pe mai multe programe si nu castigi nimic. Mai bine ramai membru la un singur program din alianta (sa zicem Flying Blue) si, cand zbori cu alti membri din alianta, acumulezi mile pe Flying Blue – chiar daca zbori cu CSA, Alitalia, Aeroflot, MEA sau Korean!

Cum ziceam, pentru maximum de avantaje, trebuie sa te concentrezi pe un singur program de loializare. Dar intre aliante nu poti castiga mile pe acelasi program. Daca zbori cu Lufthansa, nu poti acumula mile pe Flying Blue, iar daca zbori cu Tarom nu vei castiga mile pe programul lui Lufthansa – Miles & More. Asa ca trebuie sa te gandesti cu ce companii vei zbura mai mult si sa incerci (daca poti sa incerci sa zbori cu compania unde esti membru). Daca vorbim de Sky Team si programul Flying Blue, atunci, printre companiile membre, vei regasi Air France, KLM, Tarom, CSA, Air Europa, Aeroflot si altele. Daca vorbim de Star Alliance si Miles & More, aici vei gasi Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, LOT, SAS etc. Daca e vorba de One World, aici vei putea acumula mile sau puncte pe British Airways, Finnair, Qatar Airways si altele. Cum ati remarcat, companiile aeriene low-cost nu sunt parte din aceste aliante (exceptand Germanwings), asa ca sa nu va intrebati unde puteti acumula mile pe Wizz sau Blue :). Si cum ziceam, e bine sa va concentrati – daca, sa zicem, aveti de gand sa zburati pe ruta Bucuresti – Viena si sunteti membri Flying Blue, atunci e mai bine sa zburati cu Tarom si nu cu Austrian Airlines. Pentru ca daca prindeti doar un zbor pe Austrian si in rest zbori cu Tarom, KLM, CSA sau Air France, zborul acesta nu o sa te ajute prea mult (evident, printre criteriile de alegere se numara si pretul, dar si orele de zbor!). O sa va povestesc mai multe despre Flying Blue deoarece sunt mult mai familiar cu acest program. Ganditi-va ca pe Flying Blue am vreo 150,000 mile, iar pe Miles & More vreo 25,000 mile. Deci, ma pricep mai bine la ce iti poate oferi Flying Blue (si da, am zburat la Viena exclusiv cu Taromul, evitand Austrian Airlines :))

Programele acestea va aduc avantaje doar daca zburati de cateva ori pe an, nu daca zburati de 1-2 ori pe an. Trebuie sa va ganditi ca puteti obtine un soi de bilet gratuit (adica doar pentru un dus, nu dus-intors) de pe la 10-15.000 de mile si puteti avansa la nivelul Silver sau similar dupa 15 zboruri. Sa zicem ca aveti treaba de vreo patru ori la Londra. Daca zburati direct, veti avea parte de opt zboruri. Daca insa optati sa aveti zbor cu conexiune (de exemplu, cu KLM via Amsterdam, care s-ar putea sa aiba acelasi pret, poate chiar si mai ieftin decat vreun zbor direct), atunci veti avea 16 zboruri. Iar de la 15 zboruri in sus, treceti la nivelul Silver care va aduce diverse avantaje. Dar o sa ma refer la acestea imediat.

Daca nu zburati prea des (sau zburati mai des cu companii low-cost), ati zice ca nu merita sa deveniti membri. Eu zic ca merita si nu se stie niciodata. In cazul Flying Blue si KLM, aveti un avantaj imediat – pentru zborurile continentale, daca nu sunteti membri Flying Blue, trebuie sa platiti bagajul. Daca sunteti membri Flying Blue (nu conteaza nivelul), nu mai platiti. Al doilea motiv, nu se stie niciodata cand o sa calatoriti mai des si poate v-ar ajuta acele cateva mile castigate acum un an sau 2. O sa ma intrebati daca aceste mile expira. In cazul Miles & More (adica Lufthansa / Swiss / Austrian) expira dupa 36 de luni de cand ati zburat. In cazul Flying Blue (adica Tarom / Air France / KLM) nu expira niciodata daca zbori in decurs de 2 ani macar o data cu vreuna dintre companiile partenere din alianta.

Eu sunt membru la aceste programe din 1995 si, zburand foarte mult in interes de serviciu, am tot acumulat mile pe care le puteam folosi apoi in interes de vacante – asa am fost de vreo doua ori in Thailanda, in Peru, in Tunisia, in Kenya si in mai multe alte locuri. Intre timp insa, a devenit foarte greu sa acumulezi milele necesare pentru un bilet gratuit spre o destinatie indepartata. Motivul este ca, daca pana acum 5-10 ani, zburand Economy, primeai cate mile zburai efectiv, daca zburai business, numarul lor se inmultea cu 1,5 (sau 2), iar daca zburai first, numarul lor se inmultea cu 2 sau 3, acum, au aparut numeroase clase de rezervare care iti dau mai putine mile decat zbori… Practic, vei acumula numarul de mile egal cu numarul de mile zburate doar daca ai un bilet “full economy”, care de multe ori costa cat un bilet la business class!

Ca sa intelegeti despre ce e vorba, sa zicem ca vreau sa zbor la Paris. Bucuresti – Paris sunt circa 1000 mile. Acum 5 ani, acumulam 1000 mile, acum in general zbori intr-o clasa de rezervare care iti aduce vreo 250 mile… Tinand cont ca iti trebuie 20.000 mile pentru un zbor dus-intors in Europa si Africa de Nord, va dati seama ca trebuie sa zburati de 40 de ori Bucuresti – Paris si retur pentru un bilet sa zicem de Glasgow. Atunci, mai este atractiv sa fii membru?

Da, eu zic ca da… si nu numai datorita faptului ca nu platesti bagajul pe KLM, ci si datorita avantajelor pe care le obtii cand ajungi la un nivel superior gen Silver si Gold. Cum ziceam, daca ai un numar de cateva calatorii pe an, poti ajunge Silver destul de usor.

Care sunt avantajele daca sunteti Silver la Flying Blue (iti trebuie 15 segmente de zbor sau 25.000 mile zburate).

In primul rand (din punctul meu de vedere), poti sa faci check in-ul la biroul business class – de multe ori, poti sari peste o coada de 15-30 de minute care pe mine ma face fericit. Ai, de asemenea, prioritate la imbarcare (ai unde sa-ti pui bagajele, am fost cu nu stiu cate curse in care unii pasageri au trebuit sa zboare cu bagajul intre picioare pentru ca nu mai era loc in compartimentul de bagaje de mana de deasupra scaunelor! O alta stire buna este ca poti avea mai mult bagaj de cala – adica inca un bagaj de 23 kg. Mai sunt si alte avantaje marunte cum ar fi ca esti pus in capul listei in caz ca exista o lista de asteptare pentru bilete.

Care sunt avantajele daca atingeti nivelul Gold la Flying Blue (iti trebuie 30 de segmente de zbor sau 40,000 mile zburate). Pai, aceleasi ca la Silver, dar, in plus, poti intra in business lounge, un spatiu special pentru cei care zboara la clasa business sau sunt membri Flying Blue Gold (si mai sus). Si, sincer, asta este un avantaj de care ma bucur de fiecare data cand pot – aici am net (nu in toate aeroporturile gasesti un net decent, dimpotriva, mai degraba nu), un loc in care sa stai, sa bei ceva, sa mananci ceva (uneori chiar un pranz bun cum e cazul lounge-ului KLM de la Amsterdam), sa citesti un ziar, chiar sa faci un dus – totul gratis! Si in cazul meu, dupa zboruri de ore si ore, nici nu stiti ce bine imi pica!

Mai exista si clasa Platinum – nu am fost niciodata Platinum si nu stiu exact cum te alinta companiile aeriene in acest caz J, dar, daca ajungeti Platinum, in mod cert stiti toate ponturile programelor de loializare.

Exemplele le-am dat folosind cazul Flying Blue al celor de la Sky Team (Air France / KLM / Tarom & co.), dar exista beneficii similare si la celelalte programe. Dar eu pe asta il stiu bine – ca idee, am vreo 140.000 de mile pe Flying Blue si doar vreo 25.000 de mile pe Miles & More unde nu am atins niciodata vreun nivel gen Silver sau Gold. Asta si pentru ca e mult mai greu sa atingi niveluri superioare la Miles & More (Lufthansa) decat la Flying Blue.

Despre programele celor din One World (sa zicem British Airways) stiu inca si mai putin, si asta pentru ca nu am fost niciodata membru al programului de fidelizare al BA. Am fost membru la Duna Club al raposatei companii maghiare Malev (cu care am zburat de foarte multe ori), dar cum ziceam, din pacate, Malev a dat faliment si dus a fost si Duna Club (care, la un moment dat, era cel mai tare din lume la cat de repede obtineai un bilet gratuit)… noroc ca imi consumasem toate punctele (acolo era un sistem mai greoi cu puncte) cu putin inainte de a da faliment :).

In concluzie, parerea mea este ca merita sa deveniti membri ai unui program de loializare cum ar fi Flying Blue. E simplu, trebuie doar sa completati un formular online aici. Si apoi, obligatoriu, de cate ori faceti o rezervare sau la formalitatile de check in, sa aratati cardul. Veti primi un card din plastic dupa primul zbor efectuat, inainte de a-l primi insa, trebuie doar sa le dati numarul legitimatiei voastre printat pe o hartie.

As putea scrie foarte mult despre programele de loializare, dar scopul acestui articol este sa atinga principalele aspect ale unor astfel de programe. Si daca printre voi se afla (si stiu ca se afla) membri vechi si cu “trese”, i-as ruga sa comenteze si ei, impartasind diverse ponturi despre cum sa “storci” cat se poate de mult dintr-un astfel de program. Va multumesc!

Companii aeriene Sky Team

Companiile aeriene membre Sky Team – pe ele poti acumula mile Flying Blue (si nu numai !)

Sky Priority Bucuresti

Sky Priority – check in la business class

Check in business class Bangkok

Iar la Bangkok, am scapat de un mega-codoi (multimea din dreapta)

Business lounge Bucuresti

Acces la lounge-uri … cum e cel din Bucuresti,

 Business lounge Bangkok

Bangkok,

Business lounge Paris

Paris,

Business lounge Amsterdam

sau Amsterdam

Vinuri Amsterdam

Categorii:
Transport

Comentarii

  • De fapt in realitate e chiar mai simplu de promovat pe Miles & More decat pe Flying Blue. Secretul? Faceti-va cont pe Aegean Airlines, membru Star Alliance (Lufthansa, Austrian, Swiss, Turkish Airlines), si creditati orice zbor cu un avion al unei companii membre pe Aegean.

    La 4000 de mile creditate obtineti Silver, la urmatoarele 16 mii Gold lifetime. Evident, status-ul va va fi respectat si pe zborurile celorlalte companii din grup. In plus, primiti 1000 de mile gratuite doar pentru inscriere…

    Gabriel Nita 24 ianuarie 2014 12:15 Răspunde
    • Cool… nu stiam 🙂 Am de gand sa-mi killeresc milele pe Miles & More pe un zbor (one way) in Armenia si trec pe Aegean atunci 🙂

      Imperator 24 ianuarie 2014 15:42 Răspunde
  • Un mare avantaj al programului de la British Airways fata de celelalte 2 discutate in articol este asa numitul Reward Flight Saver: pentru zborurile intre tari din Europa, deci pe distante mai scurte, e posibil sa rezervi un zbor cu mile + un pret fix de £35.
    Ideea e revolutionara, pentru ca orice zbor la care folosesti mile contine si taxe pe care trebuie sa le platesti cu bani. Evident, companiile s-au smecherit si acum de multe ori taxele au ajuns enorme. Pe Miles & More de exemplu nu de putine ori taxele pentru un zbor rezervat cu mile ajung sa coste mai mult decat acelasi bilet platit in totalitate cu bani.
    Pentru zborurile lungi sau la Business Class, inca se poate merita sa platesti cu mile, insa pe cele scurte, mai ales in Europa, unde exista si destule companii low-cost, e o afacere proasta.
    In schimb un Reward Flight Saver de la British Airways, la care partea de taxe e fixa, poate fi o afacere excelenta. De exemplu pentru un zbor Londra – Bucuresti – Londra in perioada sarbatorilor de iarna, cand si low-cost-urile ajung sa vanda bilete cu peste 200 de lire.

    Gabriel Nita 24 ianuarie 2014 12:31 Răspunde
  • O completare la comentariul de mai sus: 35 de lire sunt taxele pentru un zbor dus-intors. Pentru un zbor doar dus trebuie sa platiti doar jumatate, 17,5 lire.

    Si inca un lucru de tinut minte – la multe din programele de fidelizare punctele / milele acumulate pot fi utilizate si pentru a cumpara alte produse sau servicii, pe langa zboruri. Asa ca chiar daca aveti stranse doar cateva mii, poate prea putine pentru un zbor, e posibil sa le folositi pentru a rezerva o noapte la un hotel, un rent-a-car etc.

    Gabriel Nita 24 ianuarie 2014 12:37 Răspunde
  • Ca sa devii Silver la Flying Blue iti trebuie 15 segmente/an. Insa anul e calendaristic lucru ce nu se precizeaza foarte clar (cel putin nu pentru mine). Adica daca faci 14 segmente in Decembrie si 1 in Ianuarie nu te califici, din Ianuarie totul incepe de la 0. Am fost dezamagit ca din Ianuarie puteam deveni Silver.

    Da, e un avantaj e sa nu mai stai la coada. La Otopeni sunt ghisee pentru toate zborurile si de sarbatori tre sa te mai bagi in fata ca e aglomerat si sunt multi care se aseaza la coada cu 2-3 ore inainte de ora zborului.

    calatorul 24 ianuarie 2014 15:26 Răspunde
  • Buna ziua, as dori sa va intreb daca pot inregistra milele atit la compania cu care am zburat de ex Turkish in programul lor de loializare Miles&Smiles si paralel sa le adaug si la contul meu Aegean sau trebuie sa aleg doar o optiune?
    Cezar mi s-ar parea util continuarea acestui articol cu un nou articol procedura de vinzare – cumparare a milelor unde este posibil, donarea lor , si alte siretlicuri /tips cu milele.

    Vitalie 24 ianuarie 2014 18:01 Răspunde
    • Nu poti alege decat o singura optiune. Si e logic, altfel teoretic ai putea primi pentru un singur zbor mile de la toate companiile aeriene din grup. 🙂

      Gabriel Nita 24 ianuarie 2014 18:55 Răspunde
  • Vitalie 24 ianuarie 2014 18:30 Răspunde
  • O corectie minora – Aeroflot sunt rusi, nu cehi.
    Iar programul Flying Blue nu a fost tocmai elegant cu un zbor Bucuresti-Tokyo si retur efectuat cu partenerii de la Aeroflot, fentandu-ma de cca 10 000 de mile, sub pretext ca aveam nu stiu ce clasa N care nu beneficiaza. Cam aberant, avand in vedere ca am cumparat biletele la pret normal, si nu a fost cine stie ce promo. Texte ! Pe de alta parte, Aeroflot Bonus mi-au acordat imediat mile pentru acelasi zbor.
    Este foarte ok sa te inscrii la Flying Blue, doar ca atentie – nu tot ce zboara se mananca 🙂

    Cori 25 ianuarie 2014 0:03 Răspunde
    • Clasa N este clasa de „staff”, adica cei care lucreaza la companii aeriene sau colaboratori ai companiilor aeriene si nu se acumuleaza mile (am zburat si eu cu clasa N). Nu stiu cum ai ajuns in sistem cu clasa N, atata timp cat zici ca ai cumparat biletul.

      Imperator 25 ianuarie 2014 0:51 Răspunde
  • Mulțumesc de articol.
    Din păcate am aflat prea târziu că în programul de loializare de la Flying Blue participă (pe lângă unele hoteluri) și unele agenții de închiriat mașini (probabil cei mai mari). Din fericire, pentru ultima mașină închiriată am reușit să recuperez milele (se pare că dacă închirierea a avut loc acum mai mult de 6 luni, milele sunt pierdute).

    Marius W. 25 ianuarie 2014 21:09 Răspunde
    • Nu iti face griji ca nu ai pierdut mare lucru…se iau cam 800 mile la FlyingBlue cu Hertz de exemplu (perioada inchiriere 2 saptamini pe USA)..deci e o abureala zic eu…

      Kriogen 26 ianuarie 2014 0:22 Răspunde
  • Fac si eu un comentariu deoarece sint extrem de trist pe FlyingBlue. Sa incep povestea:
    Sint membru Gold de multi ani (minim 4-5). Am zburat in toate clasele: economic, premium voyageur si business. Evident am adunat mile cu sutele de mii de-a lungul timpului. Sint in situatia de care vorbea prietenul nostru Imperator mai sus. Aceste mile sint de 2 categorii: mile de nivel si mile premiu. Milele premiu se pot folosi cum spunea Imperator pentru a face upgrade la o clasa superioara sau pentru a lua chiar bilete intregi. Motivul tristetii mele este ca pe parcursul ultimilor ani am constatat ca se inaspresc conditiile de acumulare a milelor si mai mult chiar se limiteaza si folosirea lor. Dupa ce ca le faci extrem de greu te si limiteaza atunci cind le cheltui. Ultima „bomboana pe coliva” a fost pusa pe „blat” anul trecut intre luna martie si septembrie fara a instiinta nici un membru si anume articolul 2.8 din General Terms and Condition of FlyingBlue program care suna exact asa: „2.8 In case of upgrades, Level or Award Miles will be awarded based on the initial purchased fare and not on the actual class of service flown.” Mai exact ce am patit: am cumparat un bilet economic pentru New York (pe care am platit mult adica ceva peste 1000 eur pentru ca trebuia sa aiba clasa care sa permita upgrade) si am facut evident upgrade pe mile la Business Class constatind la intoarcere ca am primit fix 25% pe level miles ca si cum am cumparat cel mai ieftin bilet (care era 575 eur) eu calatorind la Business. Deoarece cu citeva luni inainte fusesem la Hong Kong exact in aceleasi conditii si am primit milele corespunzatoare clasei Business unde am zburat am facut claim pe mile crezind ca a fost o greseala. Dupa indelungi tergiversari pe mail m-a sunat cineva de la Flying Blue care mi-a spus sec sa citesc articolul 2.8 fara a face absolut nici un comentariu. Fiind membru FB de foarte multi ani stiam exact aceste conditii. La upgrade mereu s-au primit mile corespunzatoare clasei unde calatoresti si nu a celei care o platesti. Dupa ce am inchis telefonul am intrat pe internet si am gasit articolul pe care vi l-am prezentat mai sus. Am fost si sint extrem de suparat pentru ca acest articol a fost introdus fara a anunta membrii. Dovada a ceea va spun sta in balantele mele pe ultimii ani. Este iata inca o restrictie adunata peste altele care au venit in ultima perioada. As mai avea multe sa va spun…sa vedeti cit de greu este iei mile cind zbori cu parteneri ca Delta in USA de exemplu…sau faptul ca am facut upgrade la Business si nu m-au lasat la Business Lounge pentru ca aparea in sistem ca am bilet Economic (in contextul in care Gold Member are acces la lounge oriunde) dar eu zburam intern in USA si in conditii scrie ca ai acces doar cind e zbor intercontinental si asa mai departe. In concluzie sint foarte suparat pe Flying Blue motiv pentru care am facut swich pentru prima oara in ultimii 14 ani pe One World. Qatar Airlines spre est si British Airways spre vest. Dupa ce am studiat foarte atent avind pretentia ca inteleg mecanismele am constatat ca acest program este cel mai profitabil ca si client. Milele acumulate si punctele (Avios) le faci claim la compania partenera dupa ce te inrolezi in ambele programe. Si culmea le primesti in ambele parti. Apoi le poti folosi dupa bunul plac. Ca sa intelegeti exact: am facut un zbor la Business Class cu Qatar la Hong Kong si am primit mile si puncte la British. Deja dupa un singur zbor la Business pot sa iau premiu un zbor intercontinental la Economy plus niste taxe. Trageti voi concluzia. O fi bine? O fi rau ? Ps pt prietenul Imperator: eram si eu acolo la receptia KLM-Air France in toamna…am venit cu greu pentru ca am o persoana foarte draga la KLM :D)

    Kriogen 26 ianuarie 2014 1:24 Răspunde
  • Trebuie inteles ca orice astfel de program de fidelizare, fie al unei companii aeriene, fie al unui grup de hoteluri, reprezinta o mare tentatie din punct de vedere contabil.
    Practic, inregistrezi azi in contabilitate un cost viitor, iar oricand ai nevoie de bani ii poti obtine taind din valoarea punctelor. Simplu si foarte profitabil. Acesta e motivul pentru care toate programele de acest gen trec prin devaluari mai mult sau mai putin mascate, si acesta e motivul pentru care e o idee proasta sa mizezi pe strangerea de puncte sau mile pe o perioda de mai multi ani, in vederea unei vacante de vis.

    Gabriel Nita 26 ianuarie 2014 9:56 Răspunde
  • Pot doar sa-mi imaginez ca articolul de fata a venit la comanda AF/KLM, cu promisiunea unui zbor (o sa-l vedem cat de curand), fiindca sa fiu sincer nu-mi dau seama cum altfel un om care a calatorit cat tine poate sa recomande cel mai vai-de-mama-lui program de fidelizare. Majoritatea zborurilor castiga doar 25% mile, daca le castiga si pe alea, daca zbori cu orice alta companie din Sky Team la clasele ieftine nu iei absolut nimic, din an in an taie din valoarea milelor….sa continui?
    Orice om trecut putin prin aeroporturi intelege ca, daca nu zbori business sau full-fare economy, sa incerci sa „construiesti” ceva in FB e pierdere de vreme. Sky Priority? Right, de la nivelul silver ai SP, insa e la fel de bun ca apa sfintita…n-ajuta la nimic, si vorbesc din perspectiva unuia care a „beneficiat” mai tot timpul de SP. Singura sansa sa folosesti milele e in cadrul promotiilor Specials, insa asta daca esti dispus sa mergi in Madagascar cand sunt torente de ploaie sau vesnica promotie pe Cayenne, Guineea Franceza. Si asta atentie, doar si numai la Economy, la Business sau mizeria aia de Premium Economy au pus la ultima devalorizare niste costuri in mile de sta matza in coada. Iar pentru cine a zburat cu mai mult de 3 avioane realizeaza ca Economy-ul la AF e crima si pedeapsa, cu 10 randuri across la Economy, 17″ latime si 31″ pitch intre scaune.
    Nici o vorba de programul celor de la Turkish, unde cu 2 zboruri la Economy in China (atentie, orice clasa, oricat de ieftin ar fi biletul , iei tot 100% mile!!!) ai mile cat pentru un zbor in Tanzania/Kenia/Ghana/etc la business?
    Inteleg ca blogul este unul comercial si ca masa de „followers” trebuie „indrumata” in directia in care doresc sponsorii, insa ce naiba, constiinta nu zice nimic?

    Cornel 26 ianuarie 2014 18:33 Răspunde
    • Daca ai fi citit articolul, ai fi vazut ca am 150.000 mile pe Flying Blue si vreo 25.000 pe Miles & More. Asa ca am scris despre ce ma pricep si ce folosesc, nu despre ce habar n-am. N-am fost niciodata membru al programului lui Turkish, iar ultima oara am zburat prin 2003 cand mai impingeam avionul sa plece 🙂 (am auzit ca intre timp serviciile TK s-au imbunatatit serios, dar nu am mai zburat, asa ca nu aveam de ce sa fiu membru al programului Turkish). De asemenea, nu sunt membru al programelor Aerolineas Argentinas, Kenyan Airways sau Air Mauritius desi sunt convins ca sunt niste programe exceptionale si dupa un singur zbor, castigi vreo 10 moca.
      Daca ai fi citit de asemenea articolul, ai fi aflat ca am spus deja ca multe mile nu prea mai castigi zilele astea pentru bilete free, ci mai degraba pentru avantaje gen priority check in, check in la business class.
      Daca ai fi vrut sa adaugi ceva si nu doar sa fi smecher, ai fi dat mai multe informatii si comparatii. Am aflat din comentariile de la postul asta ceva nou de la Gabriel despre BA (cu care oricum nu prea zbor), dar o informatie buna este cea cu Aegean pe care chiar o s-o folosesc si ii multumesc inca o data.

      Imperator 26 ianuarie 2014 19:42 Răspunde
  • N-am vrut sa te enervez. Mai ales „la tine acasa”.

    Doar ca e mai corect sa-i pui articolului un (P) in fata, ca sa stie omul la ce sa se astepte.
    Am citit articolul, si lasa-ma sa cred ca un om cu experienta ta de calatorie stie diferentele la care ma refer, si nu stiu care-i mai „smecher” dintre noi doi. Faci o expunere generala a fenomenului, 2-3 vorbe despre alte programe, programe unde nu stii nu cunosti, ai auzit cate ceva, insa despre FB depui marturie personal ca-i ceva deosebit. La sfarsit, un link catre formularul de inscriere. Ceea ce in mod sigur nu e un lucru rau, daca pui un amarat de (P) in fata, chiar daca articolul nu este platit, ci este doar unul de „bunavointa” catre sponsori. Cred c-ar fi mai corect.

    Si da, la obiect, programul Aegean este mana cereasca pentru cei care nu vor zboruri premiu, ci doar avantaje, cam singurul fiind accesul la lounge (poti face bag drop-ul la orice ghiseu business, indiferent de status sau clasa de calatorie, daca ai check in online facut – valabil la majoritatea liniilor!). Cu 20.000 de mile (2 zboruri pana in Asia sau US) esti Gold. Milele acumulate le poti folosi doar pentru premii in Star Alliance, cu penalizarile de disponibilitate si de cuantum de mile, fiindca in reteaua Aegean…mai greu. Dar da, cu jumatate din zborurile necesare pentru Silver la FB, daca schimbi alianta, aici esti Gold.

    Ironia cu Aerolineas Argentinas si Kenyan Airways n-am inteles-o, desi sunt convins ca are baze reale.

    Cat despre Turkish, pot sa-ti confirm ca intr-adevar serviciile s-au imbunatatit serios. Nu mai trebuie sa impingi la avioanele lor :).

    Un ultim sfat: puneti-va toate milele de pe Tarom pe programul de la Aeroflot, Bonus. Dau 100% pentru toate zborurile Tarom, cu minim de 500 de mile (pentru toate zborurile interne, de ex., iei minim 500 de mile). Au si ei deficientele lor, insa decat sa iei 187 de mile la FB, tot e mai bine. De multe ori merita sa pui si zborurile AFKLM tot la rusi, dau mai multe mile chiar decat FB. Milele nu expira daca contribui cu un zbor odata la 2 ani.

    NB: milele FB expira dupa 20 de luni, nu dupa 2 ani (24 de luni). Asta ca sa n-aveti surprize 🙂

    Repet: chiar n-am vrut sa te supar, te asigur ca am citit articolul, doar ca mi s-a parut destul de….cum spune englezu’….biased.

    Cornel 26 ianuarie 2014 22:35 Răspunde
  • Interesanta notiunea asta, eu nu aveam habar ca exista asa ceva!

    Andrei 26 ianuarie 2014 23:14 Răspunde
  • cu Flying Blue Silver sau Gold ai gratuitate pe autobuzele AF Coach in Paris, spre oras sau spre Orly. (altfel ~15eur)
    cu Flying Blue Platinum primesti puncte exponentiale pt ca vor sa te pastreze sa zbori exclusiv cu ei. in plus, punctele se acorda diferentiat (mai multe) pentru cetatenii din afara Frantei. (info de acum 4 ani)

    Mai am card Miles & More, Turkish, Qatar, Sri Lanka, iar Swissair, Sabena si Malev sint bune la rascait parbrizul.

    edith 4 februarie 2014 22:58 Răspunde
  • Buna,

    Am si eu o nelamurire!
    Calatoresc zilnic de apoape 1 an in europa cat si de cateva ori in africa.
    Problema e ca nu mi-am facut cont pentru acest program Miles and More….acu 10 min mi-am facut
    Nelamurirea cat si intrebarea este:
    Mie compania imi plateste biletele de avion in toate directiile!
    Pot sa imi asignez pe contul meu aceste calatori pentru programul Miles & More? si dupa e asignez cine plateste biletele de avion?

    Nu vreau sa le asignez pe contul meu si apoi sa platesc eu biletele!!
    Mersi de ajutor

    Ioan 18 mai 2014 18:13 Răspunde
    • Milele se acumuleaza pe numele tau indiferent cine iti plateste biletul de avion. Cine plateste nu este luat in consideratie

      Imperator 18 mai 2014 20:26 Răspunde
  • Hah, aveam articolul salvat din ianuarie si abia acum l-am citit complet 🙂
    Si mi-am dat seama de ce nu imi cresc mie milele la Flying Blue.. deci trebuie sa le arat cardul de fiecare data cand zbor? Dar e propriul lor sistem de rezervare, n-ar trebui sa isi dea seama singuri ca am zburat cu KLM?

    Mihai 29 iunie 2014 16:35 Răspunde
    • Da, trebuie sa arati cardul la fiecare zbor la checkin.
      Vezi ca le poti credita retroactiv, dar iti trebuie boarding cardul si numarul biletului (il gasesti pe e-ticket)
      Uite aici amanunte:
      http://www.klm.com/travel/ro_en/flying_blue/member_support/claim_missing_miles/index.htm

      Imperator 30 iunie 2014 10:23 Răspunde
      • Mersi mult! Intr-adevar am ratat o parte din zboruri, cel putin cele de anul trecut, dar anul asta au fost 4 deja si vor mai fi, deci poate intru la silver anul viitor. Oricum, chestia cu bagajele e magarie, o sa incep sa circul cu bagaj de mana la limita maxima 🙂

        Mihai 30 iunie 2014 11:51 Răspunde
  • Pentru zborurile rezervate la KLM dupa 1 octombrie, calitatea de membru FB Ivory nu va mai asigura gratuitate la bagajul de cala pentru zborurile din Europa, ci doar o reducere de 50% fata de tariful standard pentru bagajul de cala…

    Alex 30 iunie 2014 11:12 Răspunde
  • salut ma poate ajuta cineva cu un sfat ? la vreo 2 calatori nu mia mers cardul de fidelitate ,intrebarea este cum pot sami recuperez milele multumesc

    liviu 16 martie 2016 21:55 Răspunde
  • Buna seara,

    Pt cardul silver la Star Alliance se pot consuma milele acumulate pentru a rezerva un bilet de avion pe numele partenerului pentru a-l folosi el, si nu beneficiarul acestui card? Sau e obligatoriu ca milelele sa fie folosite pentru rezervari in numele beneficiarului cardului si pt folosul propriu? Multumesc.

    Andreea 4 iunie 2016 22:36 Răspunde
    • Depinde de fiecare companie aeriana in parte. M-am uitat de exemplu la Lufthansa, si ei iti permit sa iti folosesti milele pentru altcineva.
      „Can I transfer my miles to the account of another Miles & More member?
      No, unfortunately that is not possible as mileage accounts are always personalized. However, you have the option of ordering awards for family members, friends or acquaintances from your personal credit balance.”

      Gabriel 5 iunie 2016 14:38 Răspunde
  • Nu ma refeream la transferul milelor in contul altui membru, ci daca e posibil sa consum milele acumulate pentru a cumpara un bilet de avion pe numele sotului sotului meu (care nu este membru, ci doar eu am card pe numele meu).
    Multumesc.

    Andreea 5 iunie 2016 19:14 Răspunde
    • Citeste pana la capat! „However, you have the option of ordering awards for family members, friends or acquaintances from your personal credit balance”

      Gabriel 5 iunie 2016 19:16 Răspunde
  • Dragul meu,

    Util articol, dar am o nelămurire. Zici în articol ref. Acces lounge:
    , sincer, asta este un avantaj de care ma bucur de fiecare data cand pot – aici am net (nu in toate aeroporturile gasesti un net decent, dimpotriva, mai degraba nu), un loc in care sa stai, sa bei ceva, sa mananci ceva (uneori chiar un pranz bun cum e cazul lounge-ului KLM de la Amsterdam), sa citesti un ziar, chiar sa faci un dus – totul gratis! Si in cazul meu, dupa zboruri de ore si ore, nici nu stiti ce bine imi pica!

    Sa înțeleg ca dacă ai gold ai doar acces în lounge-urile lor sau și tot ce consumi e gratuit (băuturi și altele)?

    La București lounge-ul SkyTeam e același cu business lounge la care ii fac reclama ăștia de la BT cu cardul lot gold?

    Nu îmi este clar. Mersi

    Viorel 19 iulie 2016 10:09 Răspunde
    • Buna. In aeroportul Henri Coanda, nu exista decat 2 lounge-uri: Lounge-ul Tarom si business lounge-ul Master Card (sau doar business lounge). Daca ai bilet business class sau ai card Gold Flying Blue ai acces la oricare din cele 2, daca ai bilet business class, card Master Card Gold sau nivele superioare la programele de loializare ale companiilor din alte aliante, ai acces la Business Lounge-ul MasterCard. Da, ai bauturi si snacksuri gratuit.

      Imperator 19 iulie 2016 13:49 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii