Easyjet iar a dat-o in bara in Romania. 27 martie, ultimul zbor

Easyjet.jpg

In business se spune ca daca nu esti determinat sa castigi, daca nu ai un plan, daca nu faci investitii, ci incerci ceva, asa de dragul de a incerca, este un miracol sa realizezi ceva. Cam asa si cu Easyjet in Romania. A venit candva prin anii 2000 cu vreo doua-trei rute – la Londra, Madrid si Milano daca tin eu bine minte. Cursa Bucuresti – Milano stiu sigur ca a existat, am zburat cu Easyjet in 2008 spre campionatul european de fotbal (de la Milano, am luat trenul pana in Elvetia unde jucau tricolorii). Dar la un moment dat, portocalii s-au suparat ca romanii sunt scartari si nu le mananca sendvisurile si ciocolatele la bord si si-au luat jucariile si au plecat din Romania.

Surprinzator, Easyjet s-a intors prin toamna lui 2013, sperand ca romanii vor manca mai multi biscuiti la bord. Si s-a intors cu o singura ruta (de 4 ori pe saptamana) pe cea mai competitiva ruta aeriana din Bucuresti – cea spre Londra pe care se bat nu mai putin de 6 companii aeriene – doua clasice (Tarom si British Airways) si patru low cost (Wizz, Blue, Easyjet si Ryanair). A venit cam in acelasi timp cu Ryanair-ul. Dar daca Ryanair pare sa fie serios in ceea ce priveste planurile pentru Romania (ma rog, cat poate fi de Ryanair de serios care daca se supara isi ia avioanele si pleaca fara sa anunte cum a fost cazul Constantei, Aradului si Muresului pentru a mentiona doar aeroporturile din Romania), anuntand ca vor deschide o baza operationala la Bucuresti formata din 2 avioane inceand de la anul, iar de cand a venit la Bucuresti, a mai bagat curse spre cateva destinatii, Easyjet n-a facut nimic. Publicitate ioc, rute noi, nema, vreun plan, ioc… Asa ca nu e o surpriza ca Easyjet pleaca din nou cu coada intre picioare din Romania.

Ultima cursa Easyjet intre Bucuresti si Londra Gatwick va fi operata pe 27 martie 2015. Dar nu va faceti griji. Mai raman 5 companii sa opereze spre capitala Marii Britanii 🙂 Iar aparitia din ce in ce mai consistenta a Ryanair la Bucuresti ma face sa cred ca vom avea bilete de avion la preturi mici inca mult timp de-acum incolo.

 

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • Pacat de EasyJet. Mi se pare surprinzator ca in Bulgaria le merge mai bine, acolo si-au gasit o nisa pe piata si prezenta lor a fost constanta in ultimii ani. Legat de RyanAir, stim deja la ce data isi vor deschide baza in RO?

    Mihai 5 noiembrie 2014 8:20 Răspunde
    • Nu, au zis ca probabil in 2015. Dar cum spuneam, Ryanair este impredictibil, asa ca s-ar putea sa deschida, s-ar putea sa nu.

      Imperator 5 noiembrie 2014 10:17 Răspunde
  • Imi pare rau pentru ei, am rezervat bilete la tarife foarte foarte bune anul asta. Turistii mei au fost incantati de ospitalitatea si bunul simt al celor de la EasyJet. Poate se vor intoarce cu alte rute, le-as recomanda Bacau/ Iasi – Barcelona, Bacau – Londra. Nu e mai simplu sa faci un studiu de piata si sa apari cu o ruta noua in loc sa apari cu o ruta pe care o mai ofera 5 companii?

    Alexandru Vasai 5 noiembrie 2014 9:37 Răspunde
  • E păcat, pentru că operau pe Gatwick, care e mai accesibil decât Luton/Stansted și are și destinații super tari de vacanță. Am înțeles că Ryanair vor deschide bază la OTP din S15. Poate introduc ei zborul spre Lisabona dacă cei la WZZ au uitat de el 😀

    Dan 5 noiembrie 2014 9:58 Răspunde
    • Am dubii ca vor zbura la LIS, in general Ryanair are zboruri mult mai scurte, pentru o cursa LIS – OTP ar trebui sa se ridice in aer cu mult kerosen la bord, ceea ce Ryanair evita, zburand cu kerosenul la minimum posibil (si uneori imposibil)

      Imperator 5 noiembrie 2014 10:20 Răspunde
  • Cred că l-ar opera dacă ar fi profitabil, există cerere foarte mare pentru această destinație. De exemplu, Ryanair operează Stockholm Skavsta Airport (Stockholm, SE) – Tenerife South Airport (Tenerife, ES), care are 4277 km. OTP – LIS are doar 2976 km 🙂

    Dan 5 noiembrie 2014 10:44 Răspunde
    • Nu zic ca nu opereaza deloc, dar in general cursele mult prea lungi nu sunt la fel de profitabile ca cele scurte. Si probabil Ryanair are muuuuult mai multe oportunitati din Bucuresti decat Lisabona. Ca si Wizz de altfel.

      Imperator 5 noiembrie 2014 12:35 Răspunde
  • Prima data au zburat pana prin 2011, in 2010 sigur mai aveau cursa de Milano. Sunt mult peste Wizz sau Blue Air. Pacat ca nu se orienteaza spre piata din Romania.

    alex 5 noiembrie 2014 14:26 Răspunde
  • Stiti cumva daca vor mai fi zboruri pe aeroportul Gatwick in locul acestuia?Va multumesc.

    Nico 7 ianuarie 2015 13:41 Răspunde
    • Nu, Nici o alta din cele 5 companii aeriene care leaga Bucurestiul de Londra nu folosesc Gatwick.

      Imperator 7 ianuarie 2015 20:12 Răspunde
  • din pacate este trist faptul ca Easyjet nu va mai zbura Bucuresti-Gatwick, era o cursa exceptionala, personalul foarte amabil si ruta perfecta.Ore nu vor reveni? Ce se va intampla cu zborul Buc-Gatwick?

    ileana badescu 22 martie 2015 12:02 Răspunde
    • Easyjet a dat de 2 ori in bara in Romania. Tinand cont ca Ryanair pare sa vina din ce in ce mai hotarat, nu cred ca mai e loc si de Easyjet in Romania.

      Imperator 22 martie 2015 12:37 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii