La mare la vara ? Spania, Italia, Turcia, nu. Poate Romania, Bulgaria, Grecia.

Plaja COVID

Am inceput sa vad pe internet oameni deja stressati – unde ne ducem la vara la mare ? Cum sa ratam marea ? Asa ceva nu se poate ! Romanii nu sunt singurii care au o astfel de dilema. Italienii fara mare sunt morti. O vara fara soare si fixarea vitaminei D in Scandinavia va duce la dublarea numarului de sinucideri. In cateva zile vine 1 Mai cand traditional o parte dintre noi luam drumul marii, dar anul asta nu va mai fi nici o Vama Veche. Posibil niste inconstienti (ca tara e plina de idioti) se vor duce, dar cred ca numarul lor va fi limitat. Dar intrebarea ramane. Vine vara ! O sa putem sa mergem la mare ? Daca, da, unde ?

Marile “puteri” in turism de litoral din Europa sunt in stare de KO. E vorba de Italia si Spania. Spania e pe locul 2 in lume la infectari declarate (si pe locul 3 la morti declarati), iar Italia e pe locul 3 la infectari declarate (dar pe locul 2 la morti). Vestile bune sunt ca numarul de infectari si morti pare sa fie in descrestere, dar va mai dura extrem de mult timp pana la o normalizare. Sau un “nou normal”. Sa vedem insa ce zic autoritatile ?

In Spania, ministrul muncii Yolanda Diaz a precizat ca sectorul turistic si HORECA nu se va redeschide decat in decembrie anunta principalul ziar spaniol Marca. Evident, anuntul guvernamental a dus la proteste masive din partea industriei (turismul produce circa 12% din PIB-ul Spaniei si asigura locuri de munca pentru 15% din populatie, deci este un sector vital al economiei iberice), dar pana una alta, guvernul rezista presiunilor. Chiar daca se va decide la un moment dat accelerarea repornirii, aproape sigur, sezonul de vara 2020 este total compromis. In cel mai bun caz, s-ar putea sa reapara city break-uri timide la toamna.

 

In Italia, planul actual de actiune arata ca restrictiile cu privire la turism si calatorii vor fi ridicate in martie 2021. In acest moment (cel putin pana la 3 mai, dar probabil restrictiile vor fi mentinute), este extrem de greu, aproape imposibil ca localnicii sa calatoreasca intre diversele provincii ale tarii. Secretarul de stat pentru turism Lorenza Bonaccorsi spunea acum o saptamana “anul 2020 este inchis”.

In acest moment, oricine vine in Italia trebuie sa respecte o carantina de 2 saptamani si vor trebui sa declare unde vor sta 2 saptamani izolati si cum se vor deplasa pana acolo fara transport in comun. In plus, ca si in Romania, nu poti iesi din casa fara o declaratie pe proprie raspundere specificand unde te duci si de ce. Turismul nu se afla pe lista activitatilor permise.

Unii operatori din turism incearca insa sa demonstreze autoritatilor ca plajele se pot deschide, respectand regulile stricte de distantare sociala. Exista chiar si planuri de despartire intre locurile ocupate de plaja prin ziduri de plexiglas. Nu stiu cat de mult v-ar place sa stati pe plaja intre custi de plexiglas la 35 grade si cu posibilitatea de a intra pe rand in apa, dar operatorii locali spera ca macar spre sfarsitul verii sa fie posibil ca turistii italieni sa aibe voie la plaja, asa ca se pregatesc. Dar, fara turisti straini.

Patronatele din turism vorbesc insa ca vor lua toate masurile – dezinfectari frecevente ale plajelor, teste ad-hoc pentru turisti de corona virus, obligativitatea de rezervare on-line a sezlongurilor sau cutiilor de plaja si ore separate pentru cei in varsta. Dar cel mai probabil, Italia nu va accepta turisti straini pe plajele lor anul acesta si in cel mai bun caz vor mai aparea cativa turisti italieni.

 

Grecia nu a anuntat nimic cu privire la redeschiderea plajelor. Grecia a fost una din tarile care au luat masuri drastice de limitare a cazurilor si cel putin pana acum au rezultate foarte bune. In loc sa inregistreze zeci de mii de morti ca Italia si Spania (ma rog, Grecia este si o tara mai mica), cel putin pana azi (20 aprilie), Grecia nu are decat circa 2000 cazuri si un pic peste 100 de morti inregistrati (cam jumatate decat Romania pe milionul de locuitori), iar numarul de infectari este in scadere.

Ministrul Investitiilor si Dezvoltarii Adonis Georgiadis a anuntat ca va prezenta un plan pentru turism in care “nu tot 2020 este pierdut” in urmatoarele zile. Surse din cadrul guvernului spun ca se va incerca o deschidere limitata spre tari din Estul Europei care au fost putin afectate de corona virus si restrictii multiple sau chiar sa ia decizia dureroasa de a inchide granitele pentru turistii din cele mai importante tari-sursa pentru turismul grecesc – Marea Britanie, Italia, Rusia, Franta, Germania unde epidemia este scapata de sub control. Este posibil ca anumite insule sa fie deschise pentru turism (Creta, Rhodos, Mykonos, Santorini), dar doar pentru avioane charter si doar daca turistii vor fi testati de COVID atat la imbarcare, cat si la debarcare in Grecia. Este foarte posibil ca ferry-urile dintre insule sa fie anulate pentru a putea pastra cateva insule “safe” – in acest moment, Santorini sau Mykonos au parte de cele mai stricte masuri de carantina (pentru nici un motiv nimeni nu poate iesi din casa intre orele 20 si 6, chiar si pentru rude bolnave – autoritatile locale vor avea grija de acestea). Este posibil ca anumite insule sa fie deschise la vara, dar cu masuri draconice. In mod normal, se va incepe cu turismul intern (doar turisti greci) si dupa iulie sa apara si primele chartere din tari putin afectate

 

Bulgaria de asemenea a fost putin lovita de corona virus. Luand masuri din timp ca si Grecia si Romania, numarul de cazuri nu a ajuns nici pe departe la nivelul Europei Occidentale. Astazi, Bulgaria are 929 cazuri de infectare inregistrate (numarul de teste la milionul de locuitori este totusi mai mic decat in Romania) si 43 morti. Raportat la milionul de locuitori, numerele sunt un sfert din cifrele din Romania si jumatate decat Grecia. Daca trece cu bine peste perioada de Paste (si vom vedea asta la mijlocul saptamanii viitoare), am putea spune ca Bulgaria trece destul de usor prin pandemie – ca numar de infectari, nu ca economie care este de asemenea serios lovita ca peste tot. Starea de urgenta este in vigoare pana in 13 mai 2020 si este posibil sa fie ridicata in functie de cat de “cuminti” au fost bulgarii de Paste.

Ministra turismului Nikolina Angelkova spera ca cel putin in august sa fie un pic de turism pe litoralul bulgaresc, dar nu au fost anuntate planuri si masuri concrete. Ma astept ca totusi un numar de hoteluri si plaje sa fie totusi deschise in timpul sezonului, dar sa vedem in ce conditii si cand.

 

Romania nu a anuntat nici o masura cu privire la turism. E drept, turismul in cadrul PIB-ului este nesemnificativ, undeva la 2%, dar orisicat este o activitate importanta – cel putin pentru buna dispozitie a natiunii.

In acest moment, aparent, numarul de cazuri noi a ajuns la un platou, dar o sa ne dam seama exact de ce si cum de abia saptamana viitoare cand vom vedea cat de cuminti am fost de Pasti. Desi guvernul nu a anuntat nici un plan de ridicare a restrictilor (care in general, la noi au fost semnificativ mai relaxate decat in cazul altor tari europene), este posibil sa vedem o relaxare si poate niste oportunitati de a ne strecura la mare in vreun weekend ceva. Poate in a doua jumatate a verii, de pe la mijloc de august incolo.

 

In Turcia este actualmente dezastru. Tara se afla deja pe locul 7 in lume la numarul de infectari (aproape 90.000 anuntate azi), dar cu un numar relativ mic de morti. Cifrele insa sunt putin credibile datorita cenzurii din aceasta tara.

Dezastrul a fost determinat in principiu de negarea problemei de catre regimul Erdogan. Cand Italia “exploda” presa turca elogia masurile incredibile ale regimului care va salva Turcia de coronavirus. Principalul ziar pro-erdoganist, Daily Sabah anunta cu nu mai putin de 44 tari l-au sunat pe Erdogan sa-l intrebe “Maestre, cum ai oprit corona virus la portile tarii ?”. Iar cu o luna in urma, cand tranzitam aeroportul Istanbul spre Bucuresti, o pagina intreaga din acelasi oficios anunta ca Turcia este cea mai sigura tara din lume pentru vacante si sute de milioane de turisti vor lua cu asalt atractiile turistice ale tarii cea fara de corona la vara. Ghinion… pana la urma, explozia de cazuri l-au obligat pe Erdogan sa recunoasca partial dezastrul si sa ia niste masuri tardive.

De ce a fost Turcia afectata ? Pai in primul rand, granitele sale cu Iranul si Irakul nu au prea fost inchise atunci cand epidemia exploda in aceste doua tari, interventia in Siria a adus probabil foarte multa corona din lagarele de acolo, iar principalele orase Istanbul, Izmir sau Antalya sunt niste orase vibrante, cu oameni extrem de sociali si plini de viata, un lucru minunat pentru o natiune, dar dezastruos pentru o epidemie.

In plus, turismul de litoral turcesc se bazeaza pe hoteluri gigantice, unele putand sa gazduiasca si mii de oameni deodata, o reteta sigura pentru un dezastru epidemiologic. Desi acelasi Daily Sabah scria zilele trecute despre un plan fantomatic de emitere a unor certificate “corona free” pentru business-urile unde nu s-au inregistrat cazuri de corona. Sunt sigur ca acest lucru nu va impresiona pe prea multi. De asemenea, foarte optimistul ministru al Culturii Islamice si Turismului Mehmet Nuri Ersoy anunta ca in cateva zile, cetatenii turci vor da navala spre destinatiile turistice. In conditiile in care epidemia este scapata sub control, turistii turci nu ar putea fi trimisi in vacanta decat cu pistolul la tampla in cel mai bun caz.

Ma astept sa nu exista sezon turistic in Turcia vara aceasta.

 

Dar cea mai mare intrebare este daca Romania isi va deschide granitele si cand. Teoretic, oricine poate pleca din Romania spre tari care au inca granitele deschise, dar daca vrei sa te intorci, trebuie sa stai cel putin in auto-izolare controlata timp de 14 zile. Indiferent in ce tara te duci. Chiar daca dai o fuga pana la Ruse sa cumperi o Cola, la intoarcere, trebuie sa stai in auto-izolare.

Alte tari au interzis formal cetatenilor sa isi paraseasca tara pentru vacante. Un exemplu este Cehia (care a introdus si obligativitatea purtarii mastii in public, chiar si in locurile destinate nudismului, dar care a interzis cetatenilor proprii sa iasa din tara pentru vacante. Aceasta interdictie se poate prelungi pentru inca un an a afirmat zilele trecute insusi presedintele tarii. Marea Britanie recomanda anularea tuturor calatoriilor „ne-esentiale” in afara tarii, ca si Germania, de altfel. Germania a anuntat ca in caz ca cetatenii sai nu vor conforma, nu va mai cheltui pe eventuale zboruri de salvare / repatriere. Fiecare sa se descurce pe banii proprii.

In acest moment, in Romania exista o stare de urgenta valabila pana pe data de 16 mai 2020 care este foarte probabil sa mai fie prelungita cu inca o luna pana la mijloc de iunie, Sa ne asteptam doar atunci la o eventuala reaparitie a zonelor verzi – a tarilor cu numar redus de cazuri active de unde daca te intorci nu este nevoie sa intri in auto-izolare sau carantina. Eu m-am intors in tara in 17 martie cand tarile cu mai putin de 500 cazuri raportate erau considerate zone “verzi” si nu trebuia sa iau nici o masura (Bangladesh-ul avea atunci 3 cazuri, iar Turcia prin care am tranzitat – 15). Dar, evident, imediat am intrat in auto-izolare voluntara si am stat si continui sa stau acasa exceptand cate o tura pe la Mega Image.

 

Chiar daca pierdem vara asta, ne castigam sanatatea si viata. Ca de calatorit vom calatori. Si daca ma intrebati pe mine daca vom vedea marea vara asta, nu pot spune decat “posibil, da”. Dar in Romania, Bulgaria si posibil in unele insule din Grecia. Sanatate sa aveti !

Plaja corona virus

Asa vor arata plajele in vara lui 2020 ?

Categorii:
Diverse

Comentarii

  • Multumim de informatii. Despre Egipt, ce parere aveti?

    Madalina 21 aprilie 2020 10:41 Răspunde
    • As recomand doar dusmanilor sa se duca vara 🙂 Iar pana prin octombrie mai e, sa vedem ce se mai intampla.

      Imperator 21 aprilie 2020 11:12 Răspunde
      • Multumesc 🙂

        Madalina 21 aprilie 2020 11:45 Răspunde
    • Eu am fost in Egipt in iulie si nu a fost chiar dezastru. Cald, dar nu insuportabil (42 grade…) pentru mine cel putin. Daca nu am sanse de plecat mai departe anul asta macar un Egipt in septembrie sper sa prind! In cuptorul acela nu rezista mult virusul!

      Irina 21 aprilie 2020 14:25 Răspunde
      • Da, aparent dispare dupa 15 minute de stat la 92 grade Celsius.

        Imperator 21 aprilie 2020 14:26 Răspunde
        • Ei nici chiar asa… moare mult mai usor, ar ramane problema transmiterii in interior! Chiar si la noi la vara cand se va incinge asfaltul nu mai e nevoie de spalat/dezinfectat toata ziua cu tot felul de otravuri!
          Dar asta e doar de umplutura! Eu vreau in Maldive!

          Irina 21 aprilie 2020 14:37 Răspunde
          • Maldive e inchis. Hotelurile de acolo au importat insa milioane de tone de clor pentru dezinfectare zilnica a orice atunci cand se vor redeschide.

            Imperator 21 aprilie 2020 15:08
  • Articolul asta m-a deprimat total. Am bilete cumparate pt 16 iunie Rusia si 5 octombrie Florenta. Ce sanse am ?

    Cora 21 aprilie 2020 11:43 Răspunde
    • Parerea mea ? Rusia exclus. Florenta sa mai vedem.

      Imperator 21 aprilie 2020 12:12 Răspunde
  • Cand spuneti ca Spania va avea turismul inchis va referiti si la Insulele Canare(in special Tenerife)?

    Ionut-Razvan 21 aprilie 2020 11:54 Răspunde
    • Da, nu cred ca vor fi luate masuri separate. Canarele au cerut acum o saptamana o abordare speciala, stiu ca au fost refuzati.

      Imperator 21 aprilie 2020 12:12 Răspunde
  • Buna ziua, dar despre Slovenia si Croatia, zonele de litoral, ce spuneti? Se vor deschide pentru turistii romani vara 2020? Multumesc

    Delia 21 aprilie 2020 12:41 Răspunde
  • Eu am platita vacanta in Tunisia incepand cu 31 iulie,14 nopti,cursa charter.Credeti ca vom mai pleca?Agentia spune sa asteptam pentru ca mai este pana atunci.Iar banii nu ii primim inapoi.

    Aura 21 aprilie 2020 12:47 Răspunde
    • E un pic cam devreme, iar situatia in Tunisia nu este chiar buna. Mai asteptati. Banii se vor primi cumva, cel mai probabil sub forma de voucher. Grecia a hotarat sa ofere vouchere valabile 2 ani, Tunisia nu am auzit sa fi luat vreo decizie.

      Imperator 21 aprilie 2020 14:32 Răspunde
    • Parerea mea e ca sunt sanse sa mergeti in concediu. Tunisia nu sta prea rau la numar de cazuru, cel putin la nivel declarativ. Nu cred ca isi doresc sa mai tina restrictiile prea mult timp,ei se bazeaza mult pe turism.

      Alex 22 aprilie 2020 0:35 Răspunde
  • Foarte util, mulțumesc.
    Si noi trebuia sa fim in Lisabona de 1Mai si am anulat rezervarea cazarii, banii pe biletele de avion i-am primit sub formă de voucher si îi vom folosi intr-o călătorie viitoare. Pe 13 iunie ar fi trebuit sa ajungem pe insula Milos, Grecia si am stat mult pe gânduri, nehotărîți ce sa facem, într-un final am ales sa reprogramam zborurile si cazarea pentru ultima săptămână din septembrie. Credeti că va fi totul ok atunci!

    Bitire Nicoleta 21 aprilie 2020 13:06 Răspunde
  • Avem rezervare in Muntenegru in perioada 01.09-09.09.2020 la Canj, ce credeti, vom putea sa mergem ?

    Diana 21 aprilie 2020 13:23 Răspunde
    • Nu stiu mai nimic de Muntenegru. Posibil sa se deschida pana atunci.

      Imperator 21 aprilie 2020 14:30 Răspunde
  • Si cum se procedeaza oare cu vacantele pt care s.a platit avans dar inca nu au fost anulate de agentii. De ex am vacanta luata pt benidorm in iulie. Diferenta trebuie sa o achit in mai. Agentia a spus ca eu sunt obligata sa o achit. Daca nu o achit e penalizare de avans la contract. Sunt in mare dilema, inca speram sa merg.

    Lorina 21 aprilie 2020 13:30 Răspunde
    • Pana atunci sper ca guvernul va lua o decizie de reglementare a sectorului turistic.

      Imperator 21 aprilie 2020 14:30 Răspunde
  • Inca am sperante pt. inceput de octombrie in Larnaca. Multumim de articol.

    adrian ifrim 21 aprilie 2020 13:32 Răspunde
    • Uite un articol de azi din Cyprus Mail. E drept ca vorbeste seful asoc. hotelierilor din Paphos, insa cred ca nici in Larnaca situația nu e mai roz. Insa nu dispera, pentru ca e mult pana in octombrie. Cel puțin asa imi spun eu gandindu-ma la vacanta din octombrie din Malta 🙂 https://cyprus-mail.com/2020/04/20/coronavirus-tourism-wont-recover-until-2022/

      miki 21 aprilie 2020 14:36 Răspunde
      • 2022-2023 pare rezonabil ca orizont de timp pentru o recuperare totala.

        Imperator 21 aprilie 2020 15:07 Răspunde
      • Multumesc,bineinteles ca m-am abonat la newsletterul Cyprus Mail deoarece aveam o plecare tot la Larnaca pe 31.05. La toamna, daca va fi Cipru, cred ca sigur va fi si Malta. Finger crossed.

        adrian ifrim 21 aprilie 2020 18:31 Răspunde
  • Bună ziua.
    Credeți ca în Bulgaria nu se va putea merge la sfârșitul lunii iunie? Mulțumesc.

    Marius 21 aprilie 2020 14:06 Răspunde
    • Cred ca e prea devreme. Probabil nici Romania nu va ridica interdictiile pana atunci.

      Imperator 21 aprilie 2020 14:29 Răspunde
  • Am bilete de avion Cumparate,cu aterizare in Santorini si apoi cu ferry boat in Creta si intoarcere din Chania ( Creta) ! Credeti ca Mai este posibilul aceasta excursie? Vad ca sunt alerte in ce priveste functionarea feryy boat ? Can das putea stii cu siguranta daca Mai functioneaza ferry, pt ca sunt dependenta de el?! Multumesc!

    Coltan 21 aprilie 2020 14:17 Răspunde
    • Probabil prin mai – iunie. Cand se vor finaliza planurile de izolare ale insulelor deschise.

      Imperator 21 aprilie 2020 14:29 Răspunde
  • Salut,

    Cipru la inceput de iulie, ce parere ai?

    Multumesc.

    Marian 21 aprilie 2020 14:19 Răspunde
    • Cipru e complet inchis. Nu stiu ce masuri vor lua, in functie si de evolutia epidemiei. Numarul de infectari la milionul de locuitori este mult mai mare decat al Greciei.

      Imperator 21 aprilie 2020 14:28 Răspunde
  • avem cazare in Turcia din 26 iunie pina pe 3 iul 2020 sintem 6 fam.avem sanse sa mai mergem in COsau nu????Ce trebuie sa facem ???

    Florin 21 aprilie 2020 15:15 Răspunde
    • Dupa cum vad ca explodeaza epidemia in Turcia, cred ca iunie e cam devreme sa se calmeze. Eu oricum nu as merge anul asta in Turcia (ma astept ca vor incerca sa ascunda cazurile vara pentru a mai salva ce se poate salva)

      Imperator 21 aprilie 2020 15:31 Răspunde
  • Foarte util, multumim.
    Am dat un avans pt.o vacanta in Turcia la inceput de august. Mi-e teama ca turcii fac treaba asta mincinoasa si nu ne mai dau voucher. Si in al doilea rand, este posibil sa nu mai putem noi merge, deoarece e posibil sa fie organizate examene atunci.
    Oare avem sanse la un voucher? Banuiesc ca trebuie sa achitam integral?

    Mihaela 21 aprilie 2020 15:18 Răspunde
    • Sunt convins ca turcii va vor da vouchere. Nu sunt comercianti necinstiti, dimpotriva.

      Imperator 21 aprilie 2020 15:30 Răspunde
  • Grecia septembrie? Nu neaparat insula, chiar si continent.

    Dan Stanculescu 21 aprilie 2020 15:25 Răspunde
    • Probabil continentul va fi probabil inchis turismului. In septembrie, unele insule vor fi cert deschise

      Imperator 21 aprilie 2020 15:29 Răspunde
      • Numai sa ne lase domnu’ Vela sa plecam! Mersi de raspuns!

        Dan Stanculescu 22 aprilie 2020 7:34 Răspunde
  • Buna ziua,credeti ca turismul in tarile scandinave va fi posibil in vara?

    Irina Nedelcu 21 aprilie 2020 15:47 Răspunde
  • Bună. Ce părere ai despre Bali la sfârșitul lui iunie?

    Cirstea Beatrice 21 aprilie 2020 16:33 Răspunde
  • Am cumpărat biletele cu Emiratatele spre Bali pt sfârșitul lui iunie dar pana acum nu ne-au dat nici un semn cum ca ar anula zborul.

    Cirstea Beatrice 21 aprilie 2020 16:34 Răspunde
    • Cel mai devreme iulie. Pana atunci un numar limitat de zboruri. Emirates nu zboara la Bucuresti, probabil voiai sa-l iei din alta parte.
      https://onemileatatime.com/emirates-resume-flights/

      Imperator 21 aprilie 2020 17:07 Răspunde
      • Am luat biletele din București cu escala la Dubai. Cei de la companie nu m-au anunțat nimic pana acum. Voi lua legătura cu ei. Mulțumesc frumos.

        Cirstea Beatrice 21 aprilie 2020 20:58 Răspunde
        • Emirates nu zboara la Bucuresti, iar Fly Dubai nu stiu daca va mai reveni prea repede, Emirates a anuntat reinceperea zborurilor in iulie, pana atunci sunt doar cateva zboruri spre mega-destinatii gen Londra, Bangkok, etc.

          Imperator 22 aprilie 2020 0:09 Răspunde
      • Buna seara.Jumatatea lunii septembrie in Dubai este un plan prea optimist? Ce informații/părere aveți? Multumesc.

        Neacșu 21 aprilie 2020 21:00 Răspunde
        • Mai e pana atunci. Emirates a anuntat reluarea zborurilor in iulie. Nu sunt convins insa ca Fly Dubai va mai zbura la Bucuresti, dar in caz ca se ridica interdictiile, va mai zbura Wizz aproape cert.

          Imperator 22 aprilie 2020 0:08 Răspunde
  • Dupa ultima ordonanta din 16 aprilie,daca vii dintr-o “ zona rosie”(sa zicem USA) intri in carantina institutionalizata sau auto-izolare la domiciliu?Evident,sanatos fiind.Astia modifica ordonantele astea in fiecare zi,nu mai intelegi nimic.Deci,cum e?In olus,de ce,inainte sa te bage in carantina nu te testeaza la aeroport?De unde stie daca esti infectat sau nu?Nu e riscant sa bagi,la gramada,in aceeasi cladire,oameni sanatosi si oameni bolnavi?Vii sanatos si dupa 14 zile iesi bolnav din carantina.Exact rezultatul invers al carantinei.Deci,cum e cu venitul din “ zone rosii”? Carantina institutionalizata sau auto-izolare la domiciliu?

    antonioro 21 aprilie 2020 18:28 Răspunde
  • Ce parere aveti despre rezervarile pe airbnb-sistem selfcatering in Romania? Ar fi realizabile in iunie?

    Călătorindprineuropa 21 aprilie 2020 19:48 Răspunde
    • Guvernul Romaniei nu pare interesat de turism, deci nu a dat nici un semnal. Daca vedem ca pana pe 1 – 5 mai epidemia da semne de oprire, e posibil ca in iunie sa se poate circula in Romania.

      Imperator 22 aprilie 2020 0:15 Răspunde
  • Buna seara, am bilete de avion cu Lufthansa pentru Frankfurt pentru a merge cu copilul in august in Europa Park. Cred ca nici nu se pune problema sa se deschida parcul in acesta vara. Asa e? O sa-mi pot recupera banii de avion daca se da drumul la zboruri pana atunci, dar nu si la parc? Si urmatoarea plecare e in septembrie in Sankt Petersburg. Crezi ca trebuie sa-mi iau gandul si de la asta?
    PS: te urmaresc de multi ai si vreau sa te felicit pentru toate articolele.

    Leni 21 aprilie 2020 19:59 Răspunde
  • Cristian H. 21 aprilie 2020 20:00 Răspunde
    • Sa vedem. Iar cea cu certificatul sanitar (health passport) e un subiect care trebuie discutat si aprobat la nivelul Comisiei Europene. Si putin problematic de implementat. Aproape imposibil pentru transport individual rutier.

      Imperator 22 aprilie 2020 0:10 Răspunde
  • Buna ,Malta cum vi se pare , pt jumătatea lui Iunie ?multumesc

    Ionut 21 aprilie 2020 22:09 Răspunde
    • Mult prea devreme. Malta e inchisa si va fi inchisa datorita proximitatii Italiei

      Imperator 22 aprilie 2020 0:07 Răspunde
  • Bună seara. Avem rezervare pentru Egipt. (22 iulie) ce credeți?

    Ioan 21 aprilie 2020 22:30 Răspunde
  • Dominicana din 10 Iunie ? Budapesta – Paris – Punta Cana

    Mena 21 aprilie 2020 23:12 Răspunde
  • Despre Portugalia ce parere aveti? Teoretic, restrictii de zbor din Romania nu sunt, iar portughezii au anuntat deja relaxarea partiala a restrictiilor incepand cu luna mai. Acces limitat pe plaje si multe alte oprelisti, dar cred ca e o varianta de avarie pentru concediu.

    Alex 22 aprilie 2020 0:42 Răspunde
  • Vietnam mai la toamna?

    atty 22 aprilie 2020 14:07 Răspunde
    • Daca se vor reduce numarul de infectari in Europa, probabil vor deschide granitele. Vietnamul a avut un numar incredibil de mic de infectari (vreo 2000 si ceva) si nici un mort, desi sunt vecini cu China si a fost una din primele tari care sa raporteze infectari.
      Probabil, vor introduce o schema de obligativitatea unui pasaport de sanatate similar cu cel al Thailandei inainte de aparitia vaccinului.

      Imperator 22 aprilie 2020 15:45 Răspunde
    • Daca se va reduce numarul de infectari in Europa, probabil vor deschide granitele. Vietnamul a avut un numar incredibil de mic de infectari (vreo 2000 si ceva) si nici un mort, desi sunt vecini cu China si a fost una din primele tari care sa raporteze infectari.
      Probabil, vor introduce o schema de obligativitatea unui pasaport de sanatate similar cu cel al Thailandei inainte de aparitia vaccinului.

      Imperator 22 aprilie 2020 15:45 Răspunde
  • Mulțumesc pentru informații.
    Când credeti că ar fi posibilă o tura în Albania+Muntenegru (cu moto pe drumuri si poteci de munte)? Cazari la cort daca nu sunt deschise hoteluri/moteluri.

    Felician 22 aprilie 2020 15:30 Răspunde
    • In acest moment Albania, Macedonia si Serbia sunt strict inchise. Serbia a inregistrat cu 60% mai multe cazuri ca noi (la milionul de locuitori), Macedonia cu 20% peste noi, iar Albania cam jumatate, dar aparent numarul de cazuri e in scadere in toate tarile, posibil sa fie ridicate unele restrictii. Depinde si daca noi vom ridica obligativitatea de carantina pentru toate tarile – posibil sa se revina la sistemul din martie cand tarile sub un anumit numar de cazuri erau in zona „verde”. Acum nici o tara nu mai e in zona verde

      Imperator 22 aprilie 2020 16:22 Răspunde
  • “Chiar daca pierdem vara asta, ne castigam sanatatea si viata” – esti sigur? Parca intr-un articol precedent nu erai de acord cu lockdown-ul asta, care nu mi se pare ca ajuta, ci din contra, pune la pamant absolut tot. Si exista riscul sa creasca nr de imbolnaviri dupa… Din fericire, majoritatea bolnavilor se recupereaza. Natura isi ia tributul mereu (doar ca nu se numara mortii, ca in situatia asta) Cat despre turism, nu cred ca isi permite vreo tara sa nu deschida granitele, in special tarile care depind de turism (inclusiv Cipru – unde ma aflu acum) Vezi protestele din US, urmeaza si EU si Asia daca nu se termina cu lockdown-ul. Nu poti opri o planeta de 7 mld de oameni pt nici macar 100 mil de bolnavi. Da, e acceptabil temporar (~ 3 luni) dar nu mai mult. E o absurditate. Numai bine!

    Lora 22 aprilie 2020 16:22 Răspunde
    • Sunt absolut de acord cu lockdown-ul, nu stiu unde am zis ca nu sunt de acord. Sunt de acord si de 1 luna si 5 zile stau in casa, doar ca dau o fuga la Mega Image-ul din capul strazii. Si fara lockdown, nu ar fi 100 mil de bolnavi, ci poate 1 miliard si nu 200.000 morti, ci poate 2 sau 4 milioane. Daca esti de acord sa-ti moara rudele apropiate, este decizia ta. Noroc ca imensa majoritate a guvernelor lumii nu cred ceea ce un lider republican din Texas spunea „Exista ceva mai important decat viata” – bursa de pe Wall Street evident.

      Imperator 22 aprilie 2020 20:08 Răspunde
      • Nici eu nu am scris ca nu sunt de acord. ~ 3 luni inchis absolut tot, e destul. DAR mai important decat acest lockdown este “educarea” oamenilor, cum sa se protejeze si bineinteles impuse restrictii. Nu este vorba de nici o bursa, dar este la fel de inuman sa vezi oamenii cum isi pierd locurile de munca, in special in turism (si nu numai) iar cred ca tu intelegi asta foarte bine…

        Lora 22 aprilie 2020 20:34 Răspunde
  • Buna. Am bilete pt Bulgaria in ultima săptamana din iulie. Ce sanse ar fi? Bulgarii vor da vouchere daca nu vom putea merge?

    Diana 22 aprilie 2020 19:33 Răspunde
    • Destul de mari

      Imperator 22 aprilie 2020 20:03 Răspunde
      • Multumesc….daca vom fi nevoiti sa reprogramam sa nu mareasca si tarifele…sper

        Diana 22 aprilie 2020 20:08 Răspunde
  • De Coasta de Azur ce ziceti, se poate calatori in iulie ?

    Madalin 23 aprilie 2020 11:13 Răspunde
    • Sa vedem, Franta e foarte lovita. Mai degraba as zice ca nu, dar sa vedem.

      Imperator 23 aprilie 2020 14:02 Răspunde
  • ca si idee

    majoritatea oamenilor de pe aici isi fac probleme daca se mai poate pleca in vacanta lunile urmatoare, vad ca toti pun problema banilor platiti pe exursie inaintea sanatatii si riscurilor la care te expui plecand departe cu avionul, asta spune mult despre noi ca natie.

    tin minte ce nebunie era la targul de turism de la romexpo de la sf lui februarie, cand deja se stia ca era multi bolnavi in italia, nu interesa pe nimeni pandemia ci doar sa nu cumva sa ramina fara cazare la mare…

    teo 23 aprilie 2020 17:53 Răspunde
    • Marea Britanie anunta ca s-au vandut circa 1,2 milioane bilete de avion pe distante medii si lungi (intercontinentale) pentru perioada octombrie 2020 – decembrie 2021. Agentiile de turism germane sunt aproape in stop sales pentru hoteluri din tarile calde pentru noiembrie 2020 – martie 2021.

      Imperator 23 aprilie 2020 19:28 Răspunde
      • Am ascultat o functionara de la Tarom, chiar acum, ca vor sa dea drumul la unele destinatii, chiar din mai.Mai trebuie sa te si primeasca unde ai vrea tu sa zbori. E comlicat.

        adrian ifrim 23 aprilie 2020 19:41 Răspunde
        • Zboe eu din Amsterdam la Otopeni pe 6 mai,cu Tarom.Daca nu zburau,nu-mi vindeau bilet.L-am cumparat acum citeva zile.De primit,te primeste toata lumea.Completezi o declaratie cind ajungi-de unde vii,daca ai simptome,scopul calatoriei,adresa unde te duci.Eventual iti recomanda sa stai 14 zile in auto-izolare.Nu exista carantina institutionalizata ca in Romania,doar la domiciliu(locul unde stai).

          antonioro 23 aprilie 2020 20:22 Răspunde
          • Zborurile intre Romania si Olanda sunt interzise. Vand ca sa mai faca un ban, apoi iti dau un voucher inapoi.

            Imperator 23 aprilie 2020 22:49
          • Nu cred ca vezi Bucurestiul pe 6 mai.

            adrian ifrim 23 aprilie 2020 22:57
          • @ imperator. zborurile cu Olanda sint interzise acum,dar se reiau pe 2 mai.Germania,Marea Britania si majoritatea tarillor occidentale se reiau pe 5 mai.Scrie in ultima ordonanta militara pe care au dat-o,arunca un ochi.Incepind din 2-5 mai se reiau toate zborurile.Uite o veste sa le dai cititorilor tai.

            antonioro 24 aprilie 2020 2:02
          • Perioada poate fi prelungita atata timp cat situatia in Olanda, UK sau Germania e scapata de sub control. In principiu, cat timp este stare de urgenta in Romania (15 mai), prelungirea se face usor cu ordonanta militara (interdictia de zbor spre tari ca UK, Spania, Italia a fost deja prelungita odata, poate fi prelungita usor si a doua oara tinand cont de situatia de acolo)

            Imperator 24 aprilie 2020 16:15
          • @Antoniro, vestea asta nu o s-o dea niciodata Imperator cititorilor lui, pentru ca el stie ce vorbeste. Ultima ordonanta, nr.9, spune ca se prelungeste interdictia de zbor pt. anumite tari, inclusiv Olanda, cu 14 zile, incepand cu 18.o4. Daca de aici, tu ai tras concluzia ca din 2-5 mai se reiau toate zborurile, asta e o stire care poti tu sa o dai oriunde, dar nu aici. Aici vorbim serios.

            adrian ifrim 24 aprilie 2020 10:28
  • Oare in Bulgaria la inceputul lunii Iulie mai precis de pe 3?

    Judit Murariu 24 aprilie 2020 11:58 Răspunde
  • Trebuie sa ramanem increzatori si optimisti. Eu am doua vacante rezervate anul acesta: mijlocul lui iulie in Rodos si la mijlocul lui septembrie, in Tenerife. Sper ca voi putea merge, daca nu, o sa le reprogramez. Din cate stiu, Spania vrea sa redeschida turismul treptat, in vara doar pentru turistii spanioli, apoi, in functie de cum evolueaza situatia, din septembrie sau octombrie sa permita si turistilor straini sa ajunga in insulele Canare si Baleare, cel putin. Nu cred ca Spania iti va inchide de tot turismul, probabil se va permite accesul turistilor din spatiul european intr-un fel sau altul, depinde de ce decizii se va lua la nivelul UE. Un lucru e cert, vor fi semnificativ mai putini turisti anul acesta. Cred ca e destul 3 luni sa inchizi totul, iar apoi sa redeschizi treptat.

    Florin 24 aprilie 2020 16:12 Răspunde
    • E vorba de riscul de epidemie. Da, Italia a inchis acum 3 luni, au in continuare mii si mii de cazuri pe zi de infectii noi si sute, probabil mii de morti. E cazul sa deschida restaurantele si plajele ? Ar ajunge rapid la zeci de mii de morti in toata Europa. Unele regiuni trebuie sa stea in lockdown o saptamana, altele poate si 6 luni. Canare si Baleare au cerut un alt regim (gen toti turistii care ajung carantina obligatorie 3 zile pana le vin rezultatele de la testul de COVID de 2 ori), guvernul central a refuzat. Sa vedem. Depinde foarte mult si cum evolueaza epidemia.

      Imperator 24 aprilie 2020 16:25 Răspunde
      • Riscul de contamire, va ramane, probabil, mult timp de acuma incolo. Probabil pana se va gasi o solutie prin capatam imunitate sau un tratament eficient. Oricum, turismul anul acesta nu va mai fii la fel ca in anii trecuti. Clar, totul trebuie repornit treptat, cu aplicarea unor masuri si sa se urmareasca ce efect au, pozitiv (adica riscul de contaminare e mai redus) sau negativ (aparitia unor noi cazuri de imbolnavire). Parerea mea este ca trebuie sa ne obisnuim sa traim cu virusul cel putin o perioada. Sunt convins, daca se vrea, se pot gasii solutii prin care putem sa calatorim. Depinde de cum va evolua epidemia in urmatoarea luna, sa zicem, si cat timp vor ramane inchise granitele, precum si masurile care se vor lua la nivelul UE, cred eu, e destul de important. In prezent, ne putem da doar cu parerea, multe lucruri sunt incerte si nu se cunoaste nimic oficial.

        Florin 24 aprilie 2020 16:49 Răspunde
  • Acum e prea devreme de zis
    Posibil sa fie zone cu zero cazuri noi o luna, care vor deschide turismul pentru alte zone cu zero cazuri timp de o luna. De exemplu.
    In doua luni se pot intampla multe, asa ca a doua jumatate a verii poate fi salvata in multe locuri.
    Si cred ca multe tari vor deschide diferentiat, pe regiuni, turismul. Chiar si in mama masurilor draconice, spania, cred ca insulele si andaluzia, murcia si cele 2 orase din africa vor porni mai devreme

    Itu 24 aprilie 2020 16:16 Răspunde
    • Nu cred ca e foarte mult turism in Melila si Ceuta, sunt mai degraba lagare. Da, cum ziceai si tu, depinde de evolutie, dar nu numai de asta. Trebuie stabilite niste masuri care nu pot fi implementate decat in timp. Nu pot sa zica – gata, de maine, deschideti si se vor trezi cu 150 avioane aterizand cu mii de oamneni simultan. Vara asta vom trai cu COVID-ul, ideea este ca statele mai ales cele mai afectate (Spania, Italia, Franta) vor fi si cele care nu vor riscuri – iar turismul este un risc major. Miile de morti din Olanda, Scandinavia, UK provin in mare parte de la faptul ca Austria (Ischgl) a ascuns epidemia pentru ca … Ischgl traieste din turism, noi ce ne facem ?

      Imperator 24 aprilie 2020 16:28 Răspunde
  • Tarom zboară începând cu 2, mai și ulterior 4 mai, 8 mai către Amsterdam, Atena, Paris, Frankfurt, Munchen

    Dan 24 aprilie 2020 16:22 Răspunde
    • Nesigur. Depinde de prelungirea interdictiilor de zbor. Zborurile pot fi anulate si peste o ora daca mai iese o noua Ordonanta Militara de prelungire care este extrem de probabila pentru Amsterdam, Paris, Frankfurt, Munchen. In cazul Atenei, depinde de decizia Greciei care a interzis zborurile spre Romania, nu de decizia autoritatilor romane.

      Imperator 24 aprilie 2020 16:30 Răspunde
  • Buna seara, eu am o rezervare pentru un circuit cu autocarul in septembrie intre 5 si 12 in Serbia, Croația, Slovenia si Muntenegru,teoretic se poate nu ? 🙂

    Mihai 29 aprilie 2020 22:39 Răspunde
    • Mai e pana in septembrie, multe se pot schimba.

      Imperator 29 aprilie 2020 23:38 Răspunde
  • Am rezervat 5 camere hotel pentru 15-21 August in Istanbul ( cu anulare gratuită) , suntem 12 persoane . Ce sa facem , sa le anulam ?

    Silvia 30 aprilie 2020 14:39 Răspunde
    • Mai e pana in august. Pana la ce data pot fi anulate fara penalitati ?

      Imperator 30 aprilie 2020 15:35 Răspunde
      • Cu 7 zile înainte

        Silvia 30 aprilie 2020 21:50 Răspunde
  • Turcia din 7 iulie,turism individual ce ziceți?
    Ce presupune pasaportul de sanatate , cine il elibeteaza?

    VALERIA 7 mai 2020 0:48 Răspunde
    • Nu m-as duce anul asta in Turcia. Inca nu s-a stabilit ce si cum, acum a aparut ideea „bulelor” – cateva tari sa isi deschida reciproc granitele. De exemplu Grecia discuta sa deschida o covid-free area cu Cipru si Israel si alta cu Macedonia de Nord – Serbia – Ungaria – Austria

      Imperator 7 mai 2020 12:45 Răspunde
  • Buna ziua, credeți că la începutul lui iulie putem ajunge la bulgari? Până pe 3 iunie trebuie achitata diferența la bilet. Multumesc

    Mihaela 7 mai 2020 17:59 Răspunde
    • Sa speram ca da. Sa vedem ce se intampla la noi dupa 15 mai.

      Imperator 7 mai 2020 20:06 Răspunde
  • SA MERG LA MARE SI SA MANINC LA RESTAURANT CU ACELEASI TACIMURI PAHARE FARFURI CARE SUNT FOLOSITE DE POSIBILI INFECTATI COVID ASIMPTOMATICI.DOAMNE FERESTE.

    NICU 9 mai 2020 17:03 Răspunde
  • Madeira din 24 iunie, credeti ca ar fi posibil? Multumesc!

    Cristina M 13 mai 2020 8:39 Răspunde
    • Spaniolii nu au planuri specifice de a deschide turismul. Insulele solicita ca baremi ele sa fie deschise, dar guvernul central se opune. Nu stiu, dar pare cam devreme iunie.

      Imperator 13 mai 2020 9:36 Răspunde
  • Am bilet in Turcia, din 7 iulie.
    Am plătit jumătate, dar in martie ,am facut cerere de anulare,pentru că îmi e frică, atunci agenția a zis ca turoperatorul imi opreste 10 %,dar acum agenția zice ca nu are un răspuns.
    Credeti ca pot recupera ceva?
    Multumesc!

    Oana 13 mai 2020 13:30 Răspunde
    • Depinde de conditiile contractuale si politica de rambursare a operatorului.

      Imperator 13 mai 2020 16:29 Răspunde
  • Am rezervare făcută în Turcia din 10 august .Până în 2 iunie trebuie să dau a2 tranșă de bani.Ce îmi recomandați ?

    Andreea 29 mai 2020 15:55 Răspunde
    • Greu de spus, mai e mult pana atunci. In principiu, ar trebui sa se deschida si Turcia pana pe la 1 august, dar nimeni nu poate stii

      Imperator 30 mai 2020 19:21 Răspunde
      • Mulțumesc

        Andreea 31 mai 2020 0:27 Răspunde
  • Buna, am bilete rezervate in Mamaia perioada 5-12 mai , crezi ca e sigura sa mergem atunci sau sa anulez rezervarea ,ce ma sfatuiti?

    Florentina 12 iunie 2020 16:37 Răspunde
    • Pai pana la anul, o sa apara si vaccinul pana atunci.

      Imperator 12 iunie 2020 17:12 Răspunde
  • 5-12 iulie ,imi cer scuze de greseala.

    Florentina 12 iunie 2020 16:44 Răspunde
    • A… credeam ca ati cumparat deja pentru la anul 🙂 Pai, restrictiile s-au ridicat de pe 1 iunie, se poate merge fara probleme.

      Imperator 12 iunie 2020 17:13 Răspunde
  • Multumesc ,anul asta sunt biletele ,dar mi-e frica de contaminare ,Mamaia fiind o statiune foarte aglomerata.
    Am avut si in Antalya in august dar pe alea deja am primit vouchere pe care le pot folosi pana la anul in august.

    Florentina 12 iunie 2020 17:44 Răspunde
  • În septembrie,, se spera,,, dacă am plătit integral,,excursie în KUSHADASI – TURCIA?

    andreescu 24 iunie 2020 21:38 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii