Aeroportul Viena ofera teste facute pe loc pentru a evita carantina la destinatie sau in Austria

Test COVID

Inca o idee pare sa se profileze la orizont despre cum vom calatori in urmatoarele luni pana cand apare vaccinul anti-COVID. Tocmai azi dimineata citeam ca Cehia a introdus o reglementare ca cetatenii proprii pot sa intre in tara si sa nu stea in carantina daca prezinta rezultatele unui test anti-COVID facut in ultimele 2 zile parca, evident, rezultat negativ. Cehia nu este prima tara care a cerut asa ceva. Thailanda inainte de a inchide granitele complet acum o luna, acceptau cetateni inclusiv de-ai lor numai cu un certificat de la o autoritate sanitara ca nu au COVID (asa au ramas multi cetateni thailandezi prin straintatate). Kazahstanul a anuntat tot zilele trecute suspendarea scutirii de viza pentru toti cetatenii Uniunii Europene pana la iarna – cine vrea sa mearga in Kazahstan trebuie sa ia viza, iar viza se ia doar daca te prezinti cu rezultatele analizelor de COVID de la o autoritate medicala recunoscuta. Si sunt convins si in contextul discutiei despre pasaportul de sanatate, asta sa fie ideea – teste facute „la botul calului” in aeroport inainte de imbarcare.

Ei bine, aeroportul din Viena a anuntat ca vor introduce facilitatea de a te testa pe loc pentru a evita carantina de 14 zile in Austria. In acest moment, zborurile intre Romania si Austria sunt anulate din dispozitia guvernului roman pana la 14 mai 2020 (ma astept ca in cazul Austriei, interdictia sa fie ridicata pentru ca de vreo 2 saptamani, tara inregistreaza cazuri sub 100 persoane, epidemia fiind clar in regres), dar exista zboruri din diverse alte destinatii (si probabil si din Romania in a doua jumatate a lunii). Dar, in acest moment daca vrei sa intri in Austria trebuie sa intri in carantina pentru 14 zile sau sa prezinti un certificat nu mai vechi de 4 zile in engleza sau germana care confirma ca ai fost testat molecular-biologic si ai iesit negativ.

Ei bine, daca vrei sa eviti carantina de 14 zile in Austria sau sa intri in tarile care deja cer adeverinta de sanatate, poti sa-ti faci testele in aeroport. Calatorii vor primi rezultatele in 2 – 3 ore (deci daca este sa plecati din Viena, veniti cu cel putin 4 – 5 ore inainte de ora zborului) si vor primi evident un certificat de COVID. Pretul unui test este de 190 euro.

Pentru a va testa, trebuie sa va programati la telefonul + 43 1 368 45 54 (se poate vorbi in engleza si germana) sau prin e-mail la adresa office@confidence.at. Testele sunt luate prin prelevare de probe luate adanc din gat sau nas, iar laboratorul se afla la Office Park 3 (parter), rezultatele fiind date in persoana sau prin e-mail. In caz ca rezultatele sunt pozitive, clientul va fi contactat imediat prin telefon si acesta trebuie sa declare autoritatilor sanitare rezultatul. Atentie – laboratorul poate fi folosit de oricine, nu numai de cei care zboara prin aeroportul Viena. Testul se ia doar celor care nu au simptome – cei care au fost in contact cu persoane care au fost identificate ca avand COVID sau care au simptome nu li se vor face analizele. Mai multe informatii aici.

Probabil, asa va arata viitorul calatoriilor in urmatoarea perioada.

Sursa info

Categorii:
Tips & Tricks

Comentarii

  • 190 euro e prea mult, plus 5 ore sa ajungi inainte sa zbori. Garuda si Emirates vor face teste rapide in 10 min. Probabil ca daca platesti un 15 usd per test inclus in bilet e ok, altfel cu 190 euro per test, carantina 2 sapt la destinatie, nu o sa mai zboare nimeni (turism sau afaceri). Sper ca aeroporturile, companiile, aeriene sau tarile care traiesc din sau si din turism sa se trezeaca, altfel 10 la suta sau mai mult din pib (bali 80 la suta) vor disparea.

    mihai 4 mai 2020 6:43 Răspunde
  • nu cred ca noi pasagerii trebuie sa ne adaptam, ci aeroporturile, tarile turistice, companiile aeriene trebuie sa se adapteze ca sa ne poata lua banii in continuare. Altfel vor ramane doar cu turismul de afaceri care reprezinta o pondere mai mica.

    mihai 4 mai 2020 6:47 Răspunde
    • Planul de baza pentru anul asta este turism de afaceri, ceva etnic si aproape deloc turism. Dar evident, odata ce cererea va creste, sistemele se vor automatiza, tehnologii noi vor fi implementate, timpul va scadea, la fel si pretul. In momentul in care ai 2 variante la dispozitie – carantina sau testare, companiile aeriene nu vor baga testarea in costul biletului pentru ca este alegerea pasagerului. Si oricum, nu companiile aeriene vor angaja laboranti si cumpara laboratoare, asta n-o vor face niciodata, vor fi firme specializate.

      Imperator 4 mai 2020 9:40 Răspunde
  • Teste rapide contra cost care ne vor face praf călătoriile! Teste irelevante care in 90%din cazuri ies fals pozitive! Asta cu covid este clar o afacere. Certificate eliberate cu 2-3 zile înainte de plecare ceea ce im pare f.greu de obtinut, rezultatele nu cred ca vor fi corecte, testarea în sine mi se pare un fals. Noi ar trebui dec.plecam in Mauritius pe 31.07.2020. Nu stiu cum va fi, dar daca aceasta vacanta va fi ratată din cauza acestor mizerii va fi ultima vacanță! Eu renunț la turism si asta ar trebui sa facem toti! Sa vedem cum vor supravietui multe zone fara turism! Nu este corect tot ce era ce fac!

    Mihai Georgiana 4 mai 2020 9:54 Răspunde
    • Exista tari (inclusiv foarte turistice gen Spania, Portugalia, dar si Thailanda) care iau in considerare ideea de a ingheta turismul pentru un an. Mauritius de asemenea penduleaza intre ideea de a inchide tara strainilor pana la anul sau sa ceara sa faca teste contracost odata ce ajung in aeroport. Testarea in sine are un nivel de acuratete de 70 – 90% (nu stiu de unde ai dat de 10%, n-am vazut cifra asta nici pe site-urile rusesti de limba romana sau engleza) si sunt un indicator bun. Ideea nu este de a fi 100% siguri ca 100% nu intra nici un bolnav in tara pentru ca asta nu este chiar posibil (ar trebui sa calatoresti in costum de cosmonaut, sa te testezi la fiecare cateva ore, iar odata ajuns in destinatie sa stai in carantina cel putin 40 zile (am vazut ca chinezii ca au gasit cazuri carora boala s-a declansat dupa 37 zile), ci sunt masuri pentru a limita riscurile. 100% risk free nu exista. In urmatorul an, turismul va fi o chestiune mult mai scumpa, asta trebuie sa fim constienti cu totii. Primele sunt companiile aeriene care se pregatesc sa taie intre 25 – 50% din zboruri si rute. Ma rog, alea care vor supravietui.

      Imperator 4 mai 2020 12:22 Răspunde
      • pertinent ce spui, nici eu nu cred in acuratetea acestor teste, dar impactul acestei crize provocate de covidbullshit, plus criza provocata ulterior de inchiderea frontierelor va fi de nesuportat, nu numsi pt thalainda (cred ca vor manca iarba aia ca sa supravietuiasca) dar si a tarilor bogate care traiesc si din turism. Tu nu esti aici in Bali ca sa vezi ce atmosfera e aici, cred ca din iunie vor da drumul la frontiere, altfel vor fi revolte, criminalitate si multe altele. Nu sunt de acord cu ce spui ca tarile turistice si companiile aeriene vor mai tine coada sus, la fel si noi ca turisti. Avem nevoie si de bani, si de calatorii, teatre, cinematografe. Sincer, seara aici in Bali imi ie frica sa nu ma jefuiasca unul, nu imi ie frica de aceasta gripa, deja mi au furat din scuter de 3 ori.

        mihai 4 mai 2020 12:38 Răspunde
        • Te inseli in privinta Thailandei. Thailanda are o puternica industrie, iar turismul nu reprezinta decat 10 – 12 din PIB. Thailanda este al doilea producator mondial de Harduri externe si cel mai mare producator mondial de imprimante. Thailanda are o industrie imensa de automobile – BMW, Ford, Honda, Isuzu, Mazda, Mercedes, Toyota si Volkswagen sunt produse in Thailanda, iar in anii urmatori vom vedea si masini chinezesti facute in THailanda. Desi nu are rezerve de titei, Thailanda este unul din marii exportatori regionali de benzina datorita rafinariilor de aici. In plus, este o tara cu o agricultura masiva. Turismul este spice-ul de la friptura pentru o economie destul de diversificata si vibranta.
          Si nu e vorba de coada sus, e vorba de decizii economice (ale companiilor aeriene) si de securitate sanitara (ale statelor). Australia a anuntat clar ca nici un turist australian nu va mai calca in Bali in urmatorul an, singura destinatie acceptata fiind Noua Zeelanda, iar China a anulat orice turism international pana in 2021, urmata imediat de India. Din capul locuilui, dispar 50% din turistii din Bali, poate chiar mai multi. De peste mari si tari, in urma anularii pe termen lung a zborurilor spre Bali de catre KLM, Turkish, Qatar sau Emirates, practic nu o sa prea poti sa ai cu ce merge – si putini vor schimba de vreo 3 sau 4 ori prin tot soiul de combinatii ciudate doar sa ajunga in Bali. Da, posibil sa creasca numarul turistilor indonezieni si vor tine industria la nivel de avarie.

          Imperator 4 mai 2020 15:29 Răspunde
  • turismul reprezinta probabil 20 la suta din pib ul mondial, 80 la suta in bali, unde sunt de 3 luni (sunt rupti, nu mai sunt turisti, saracie, disperare, criminalitate care creste pe zi ce trece datorita carantinei si a granitelor inchise). Daca nu vor gasi modalitati de testare rapida si ieftina, marea majorita a companiilor aeriene vor da faliment vara asta, tari ca thailanda, indonezia, cambogia, etc vor suferi enorm datorita lipsei turistilor. Chiar si tari precum. Singapore, franta, italia for fi crunt afectate. Asa cu nu cred in scenariul tau, va fi sinucidere economica datorita melodramei numite covid-19.?

    mihai 4 mai 2020 10:05 Răspunde
    • Nu cred ca sunt prea multe tari care sa riste o noua explozie dupa luni de lockdown si declin economic. Exista masuri de testare rapida (chiar zilele trecute am citit ca nu stiu ce firma germana a construit un laborator care sa dea rezultatele in 10 minute), iar costurile vor scadea in momentul in care se va automatiza totul, renuntandu-se la forta de munca, ci bazandu-te pe AI sau robotizare. Asta se va intampla destul de repede daca va fi cerere, care probabil va exista. Sunt tari care studiaza cu mare atentie scenariul sa inghete turismul anul acesta (Spania, Portugalia, Thailanda, dar si altele). Si altele sa poate sa converteasca rapid regiuni mega-dependente de turism (cum ziceai si tu, 80% din PIB-ul Bali vine direct sau indirect din turism) in altceva (agricultura ? Industrie usoara ? industrie chimica ?) Bali probabil va urma modelul Phuket care i-a trimis pe acasa pe toti sezonierii care au venit din alte parti ale tarii sa lucreze in Phuket si vor incerca sa supravietuiasca din agricultura si posibil dezvoltarea industriei chimice.

      Imperator 4 mai 2020 12:32 Răspunde
      • Cică durează 18 minute testul…
        Cât despre inghețarea turismului anul ăsta in Spania, este aproape exclus.

        Dănuț 4 mai 2020 22:55 Răspunde
  • te inseli, am trait 3 ani in Bangkok, pana in 2018 ( aproape) 25 milioane de turisti anual si este imposibil pt ei sa traiasca fara turisti, la fel si Singapore, Malaysia, cu tit cu industria si sistemul lor financiar. Turismul este o componenta vitala pentru multe tari, la fel si industria aeriana, probabil ca tari precum japonia, germania, austria, australia vor tine coada sus pana in iulie, max, august, dar realitatile economice dezastruoase lasate de criza asta, plus criza lipsei de turisti va fi prea mult si se vor da pe breazda. Nu cred ca guvernul German a salvat Lufthansa pt inca 2 luni doar ca sa transporte cargo. Lumea acum. inca e speriata de covid, peste 2 sapt speriata de criza economica, atunci vor uita de corona si vor face orice ca sa ne ia banii ca si turisti, teste rapide facute la misto, pereti de plastic pe plaje, masti in avioane, malluri, etc. Probabil ca Romania, Kazakhstanul, kirkistanul, etc nu stau in turistii straini, dar restul dap.

    mihai 4 mai 2020 16:44 Răspunde
    • N-aș paria pe faptul ca în țările astea – Japonia, Australia, Noua Zeelandă, Austria, Germania vor prevala interesele turismului. In rest, ce să zic – îmi doresc sa pot ajunge măcar la CASA MEA DIN SPANIA anul ăsta, dar premisele NU SUNT DELOC favorabile. Turismul și transporturile aeriene NU par să reprezinte priorități pt nimeni, cu adevărat anul ăsta. Eu n-aș plânge Thailanda, mai curând aș vorbi despre zona Caraibe, sau a insulelor din Pacificul de Sud. Dacă nici ăia nu se vor inghesui să aducă turiști in croaziere…sunt FOARTE CONVINS ca nu se va pune problema vreunui turism de masă pe zona continentală, ci doar pe insule.
      Despre cât de dependenți sunt Austria si Germania de turism și cum vor începe să facă teste la mișto, in mod balcanic…astea sunt categoric niște glume de foarte mult prost gust !

      Dănuț 5 mai 2020 16:07 Răspunde
      • poti sa mi dai te rog linkul cu testul din spania, mi se pare foarte interesant, mersi

        mihai 5 mai 2020 17:17 Răspunde
        • Era postat pe facebook.

          Dănuț 5 mai 2020 23:51 Răspunde

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Destinatii